Хімія 8 клас

 Підручник Хімія 8 клас 

Критерії оцінювання навчальних досягнень з хімії

=======================

Дата.  8А (29/04) , 8-Б (01/05) , 8-В (30/04)  

Тема:Способи добуванн солей. Генетичні з'вязки між класами речовин

Цілі уроку:

- вивчити способи добування солей;
- поглибити знаннчя про взаємозв'язки та перетворення різних класів речовин

1) Опрацюйте ст.216-217( таблиця добування солей)

2) Перегляньте відеоурок

Добування солей

3) Солі - найбільш поширені речовини, які можна отримати з різних речовин, використовуючи генетичні зв'язки та взаємоперетворення неоганічних речовин

Генетичні зв'язки

4) Особливу увагу зверніть на перетворення складних сполук різних за характером елементів (металічних, неметалічних, прехідних)

5) Прочитайте  § 33


=======================

Дата.  8А (23/04) , 8-Б (25/04) , 8-В (24/04)  

Тема:Способи добування кислот. Розв’язування розрахункових задач і вправ.

Цілі уроку:

- вивчити способи добування кислот;
- закріпити уміння розв'язувати задачі за рівнянням реакції.

1) Опрацюйте ст.215-216( таблиці)

2) Перегляньте відеоурок

Добування кислот

3) Пригадайте алгоритм розв'язування задач за рівнянням реакції

Розв'язування задач

4) Виконайте завдання.

- напишіть два способи добування нітратної кислоти;

- визначте масу нітратної кислоти, яку можна добути з 17 гр натрій нітрату NaNO3

=======================

Дата.  8А, 8-Б, 8-В (19/04)  

Тема:Способи добування оксидів ,основ та амфотерних гідроксидів.

Цілі уроку:

- вивчити способи добування оксидів, основ та амфотерних гідроксидів;
- закріпити свої знання про властивості різних класів неорганічних речовин.

1) Опрацюйте ст.185-186  § 31

2) Перегляньте відеоурок

Способи добування оксодів

Запропонуйте три способи добування ( напишіть відповідні рівняння реакцій):

а) кальцій оксиду;

б) карбон(ІV) оксиду.

3) Перегляньте відеоурок

Способи добування основ

Запропонуйте два способи добування ( напишіть відповідні рівняння реакцій):

а) барій гідроксиду;

б) алюміній гідроксиду


=======================

Дата.  8А (16/04) ,   8Б (18/04) ,    8В (17/04)

Тема: Практична робота №1. Дослідження властивостей основних класів неорганічних речовин. Інструктаж з БЖД.

Цілі уроку:

- закріпити знання про властивості складних неорганічних сполук.

-навчитися прогнозувати можливість реакції солі з металом, кислотою, лугом, іншою сіллю.

1) Опрацюйте ст.189-191.

2) Перегляньте відеоурок, зверніть увагу на ознаки хімічних реакцій та умови їх перебігу

практична робота №2

3) Уважно слідкуйте за тим, які саме використовуються речовини у дослідах, їх хімічні формули.

4) Виконайте перевірочну роботу на платформі Мій Клас до 19 квітня 21.00

=======================

Дата.  8А (13/04)

Тема:Фізичні  властивості та застосування середніх солей.

Цілі уроку:

- вивчити фізичні властивості та поширеність у природі солей;
-розширити свої знання про застосування солей.

1) Опрацюйте ст.185-186  § 31

2) Перегляньте відеоурок, повторіть принцип складання хімічних формул солей та їх назв

Фізичні властивості та застосування солей.

3) Відпрацювання запису рівняннь за схемою перетворення.

а) K2SO4 KCl KNO3;
б) AlCl
3 AlPO4 Al2(SO4)3 Al(NO3)3;
в) ZnCl
2 ZnCO3 Zn(NO3)2 Zn(OH)2 K2ZnO

4) Виконайте перевірочну на платформі Мій Клас до 15 квітня 21.00


=======================

Дата.  8А (09/04) ,   8Б (11/04) ,    8В (10/04)

Тема: Солі. Хімічні властивості середніх солей.

Цілі уроку:

- вивчити фізичні та хімічні  властивості солей;
-навчитися прогнозувати можливість реакції солі з металом, кислотою, лугом, іншою сіллю.

1) Опрацюйте  § 31, зверніть увагу на типи речовин, з якими можуть реагувати солі.

2) Перегляньте відеоурок, зверніть увагу на ознаки хімічних реакцій у лабораторних дослідах №4 №5, №6

Хімічні властивості солей

3) Запамятайте перелік речовин, які  реагують з солями (метали та розчинні речовини)

- кислоти;

- більш активні метали ( реагують лише з розчинними солями- користуємося рядом активності металів);

- луги ( реагують лише з розчинними солями);

- розчинні солі ( реагують лише з розчинними солями).

4) При написанні рівняннь реакцій обміну згадайте, що такі реакції можливі, якщо утворюються або осад або вода або газ( користуємося таблицею розчинності).

5) Домашнє завдання

Вивчити § 31, письмово виконати№239


=======================

Дата.  8А , 8Б , 8В - 29/03

Тема: Поняття про амфотерні оксиди та гідроксиди. Використання основ.

Цілі уроку:

- з’ясувати, які сполуки називають амфотерними;

- зрозуміти хімічний характер амфотерних оксидів і гідроксидів;

- ознайомитися із застосуванням основ.

1) Опрацюйте  § 30, зверніть увагу на різницю між хімічними властивостями нерозчинних основ та амфотерних гідроксидів

2) Перегляньте відеоурок

Амфотерні гідроксиди

3) Запамятайте, що амфотерні оксиди та гідроксиди виявляють кислотні та основні властивості                          

4) Допишіть схеми реакцій і складіть хімічні рівняння:

а) Pb(OH)2 + HBr → 
                       t   
SnO + NaOH
       б) Fe(OH)3 + H2SO4
                         t
         Cr2O3 + Li2O → 
                t
Sn(OH)2 →   

=======================

Дата.  8А (26/03) ,   8Б (28/03) ,    8В (27/03)

Тема: Властивості основ. Л/д №3. Взаємодія розчинів лугів з кислотами. 

Цілі уроку:

-  повторити хімічні властивості лугів та нерозчинних основ;

- поглибити знання про реакцію нейтрплізації;

- закріпити правила техніки безпеки під час роботи з лугами.


1) Повторіть  § 28, зверніть увагу на різницю між хімічними властивостями лугів та нерозчинних основ

2) Перегляньте відеоурок

Хімічні властивості основ

3) Зверніть увагу на взаємодію лугів з кислотами

Л/д №3 Реакція нейтралізації

Реакція нейтралізації це реакція обміну між лугами та кислотами .

4) Виконайте перевірочну роботу на платформі Мій Клас до 29 березня 21.00

 =======================

Дата.  8А , 8Б , 8В - 08/03

Тема: Основи . Хімічні властивості основ. Заходи безпеки під час роботи з лугами

Цілі уроку:

- повторити склад та класифікацію основ;

-  вивчити хімічні властивості лугів та нерозчинних основ;

- ознайомитися із правилами техніки безпеки під час роботи з лугами.


1) Опрацюйте  § 28, зверніть увагу на різницю між хімічними властивостями лугів та нерозчинних основ

2) Перегляньте відеоурок

Хімічні властивості основ

3) Зверніть увагу на дію лугів на індикатори та запам'ятайте, що у лужному середовищі індикатори міняють своє забарвлення :

- універсальний - зелено-синій

- фенолфталеїн - малиновий

- метилоранж - жовтий 

лакмус - синій

4) Закріпіть здобуті знання :

а) перегляньте відео, напишіть рівняння реакцій, що відбуваються

б) виконайте №210(б, г)

5) Домашня робота 

Опрацюйте  § 28, письмово виконайте №210(а, в) , №212(б)


=======================

Дата.  8А (19/03) ,   8Б (21/03) ,    8В (20/03)

Тема:  Узагальнення про оксиди та кислоти.

Цілі уроку:

- перевірити знання про оксиди та кислоти, уміння розв'язувати задачі за рівнянням реакції

Виконайте завдання свого варіанту до 21 березня, 21.00

Свою роботу прикріпіть в електронний щоденник на 21 березня

 (номер свого  варіанту шукайте у електронному щоденнику у розділі "дистанційне завдання")

 

Варіант №1

 

1.  (4 бали)   Визначте кількість речовини води (моль) , що необхідно взяти для реакції з фосфор (V) оксидом кількістю речовини 0,2 моль за рівнянням реакції:

P2O5 + 3H2O = 2H3PO4


2.  (4 бали)   Обчисліть масу магній    оксиду (г) , що може вступити в реакцію обміну з хлоридною кислотою кількістю речовини 0,6 моль.

MgO + HCl →


3.  (4 балів)   При взаємодії ферум(ІІІ) оксиду з фторидною кислотою утворилася вода масою  10,8г. Розрахуйте масу фторидної кислоти (г) , що була використана у даній реакції

 

 

 

Варіант №2

 

    1.    (4 бали)   Визначте кількість речовини натрій оксиду (моль) , що було використано для реакції з водою, в результаті  чого отримали натрій гідроксид кількістю речовини 0,8моль за рівнянням реакції:

Na2O + H2O = 2NaOH

     2.    (4 бали)   Обчисліть обєм карбон (ІV) оксиду (л) , що прореагув в в реакції обміну з натрій гідроксидом кількістю речовини 0,6 моль.

CO2 + NaOH →


     3.    (4 балів)   При взаємодії барій оксиду з бромідною кислотою масою 32,4 г утворилася сіль барій бромід. Розрахуйте масу солі, що утворилася у даній реакції.

 

 

Варіант №3

 

1.  (4 бали)   Визначте кількість речовини солі калій нітрат (моль) , що утворюється при взаємодії нітроген (V) оксиду з калій оксидом кількістю речовини 2,5 моль за рівнянням реакції:

N2O5 + K2O = 2KNO3

2.  (4 бали)   Обчисліть масу кальцій оксиду (г) , що може вступити в реакцію обміну з нітратною кислотою кількістю речовини 1,6 моль.

СaO + HNO3 → 


3.  (4 балів)   При взаємодії ферум(ІІІ) оксиду з фторидною кислотою утворилася вода масою  10,8г. Розрахуйте масу фторидної кислоти (г) , що була використана у даній реакції

 

 

 

 

Варіант 4

 

     1 . (4 бали)   Визначте кількість речовини води (моль) , що необхідно взяти для реакції з літій  оксидом, щоб утворився літій гідроксид  кількістю речовини 1,2 моль за рівнянням реакції:

Li2O + H2O = 2LiOH

     2.    (4 бал)   Обчисліть масу барій оксиду (г) , що може вступити в реакцію обміну з нітратною кислотою кількістю речовини 1,4 моль.

ВаO + HNO3

     

      3.    (4 балів)   При взаємодії сульфур V) оксиду, обємом 11,2 л з  калій гідроксиду утворилася сіль та вода. Розрахуйте масу калій гідроксиду (г) , що був використаний у даній реакції

 

 

 

Варіант №5

 

1.  (4 бали)   Обчисліть кількість речовини води (моль) , що необхідно взяти для реакції з фосфор (V) оксидом кількістю речовини 0,2 моль за рівнянням реакції:

P2O5 + 3H2O = 2H3PO4


2.  (4 бали)   Визначте  масу магній оксиду (г) , що може вступити в реакцію обміну з хлоридною кислотою кількістю речовини 0,6 моль.

MgO + HCl →

3.  (4 балів)   При взаємодії ферум(ІІІ) оксиду з фторидною кислотою утворилася вода масою  10,8г. Розрахуйте масу фторидної кислоти (г) , що була використана у даній реакції

 

 

 

Варіант №6

 

     1.    (4 бали)  Розрахуйте  кількість речовини натрій оксиду (моль) , що було використано для реакції з водою, в результаті  чого отримали натрій гідроксид кількістю речовини 0,8моль за рівнянням реакції:

Na2O + H2O = 2NaOH

        2.(4 балів)   Обчисліть об’єм карбон (ІV) оксиду (л) , що прореагув в в реакції обміну з натрій гідроксидом кількістю речовини 0,6 моль.

CO2 + NaOH →

         3.(4 балів)   При взаємодії барій оксиду з бромідною кислотою масою 32,4 г утворилася сіль барій бромід. Розрахуйте масу солі, що утворилася у даній реакції.

 

 

Варіант №7

 

1.  (4 бали)   Обчисліть кількість речовини солі калій нітрат (моль) , що утворюється при взаємодії нітроген (V) оксиду з калій оксидом кількістю речовини 2,5 моль за рівнянням реакції:

N2O5 + K2O = 2KNO3


2.  (4 бали)   Обчисліть масу цинк оксиду (г) , що може вступити в реакцію обміну з нітратною кислотою кількістю речовини 1,6 моль.

           ZnO + HNO3


3.  (4 бали)   При взаємодії ферум(ІІІ) оксиду з фторидною кислотою утворилася вода масою  10,8г. Розрахуйте масу фторидної кислоти (г) , що була використана у даній реакції

 

 

 

Варіант №8

 

1 . (4 бали)  Розрахуйте кількість речовини води (моль) , що необхідно взяти для реакції з літій  оксидом, щоб утворився літій гідроксид  кількістю речовини 1,2 моль за рівнянням реакції:

Li2O + H2O = 2LiOH


2.  (4 бали)   Обчисліть масу барій оксиду (г) , що може вступити в реакцію обміну з нітратною кислотою кількістю речовини 1,4 моль.

          ВаO + HNO3


3.  (4 бали)   При взаємодії сульфур V) оксиду, обємом 11,2 л з  калій гідроксиду утворилася сіль та вода. Розрахуйте масу калій гідроксиду (г) , що був використаний у даній реакції

 

 

=======================

Дата.  8А, 8Б, 8В - 15/03

Тема:  Узагальнююче повторення

Цілі уроку:

- повторити  хімічні властивості основних та кислотних оксидів, кислот;

-  відпрацювати навички розв'зування розрахункових задач

1)Пригадайте хімічні властивості основних оксидів (з водою, кислотами та кислотними оксидами) та кислотних оксидів ( з водою, основами та основними оксидами)

Виконайте письмово завдання.

Визначте, з якими речовинами правого стовпчика може реагувати кожна речовина лівого стовпчика, і наведіть відповідніхімічні рівняння:

1) барій оксид
2) фосфор(V) оксид
нітратна кислота
калій гідроксид
кальцій оксид
бромідна кислота

2) Пригадайте хімічні властивості кислот ( з металами, оксидами металів, основами. солями)

Напишіть рівняння реакцій (якщо вони відбуваються) між розбавленою сульфатною кислотою і такими речовинами:
а) цинк;
б) срібло;
в) карбон(ІV) оксид;
г) фторидна кислота;
д) барій гідроксид;
е) плюмбум(ІІ) нітрат

3) Розвяжіть задачу за алгоритмом з використанням кількості речовини.

Обчисліть об'єм газу, що утворюється при взаємодії  розчину сульфатної кислоти з алюмінієм масою 10,8г. 

4) Домашнє завдання

Виконайте перевірочну роботу на платформі Мій Клас до 18 березня 21.00


=======================

Дата.  8А (12/03) ,   8Б (14/03) ,    8В (13/03)

Тема:  Реакції заміщення та обміну за участі кислот. Застосування кислот. Л/д №3. Взаємодія хлоридної кислоти з металами.

Цілі уроку:

- повторити  ряду активності металів та реакції заміщення кислот з металами;

-  вивчити реакції обміну за участі кислот (заємодія з оксидами металів, основами та солями);

-ознайомитися із застосуванням кислот.


1) Опрацюйте  § 29 .

2) Перегляньте відеоурок, зверніть увагу на дію кислот на індикатори та лабораторний досліди з хлоридною кислотою.

Хімічні властивості кислот

3) Запам'ятайте правила:

- всі індикатори (крім фенолфталеїну) у кислотах червоніють;

- кислоти реагують із тими речовинами, які містять метали.

4) Закріпіть отриману інформацію - виконайте №221(б), № 222(б)

5) Домашнє завдання.

Опрацювати § 29 , письмово виконати  №221(а), № 222(а)


=======================

Дата.  8А , 8Б , 8В - 08/03

Тема: Хімічні властивості кислот. Реакції замішення. Ряд активності металів.

Цілі уроку:

- повторити склад та класифікацію кислот;

- ознайомитися із застосуванням ряду активності металів;

-  вивчити хімічні властивості кислот (заємодія з металами та оксидами металів);

- навчитися відрізняти реакції заміщення та обміну.


1) Опрацюйте  § 29 до ст.168.

2) Перегляньте відеоурок, зверніть увагу на дію кислот на індикатори

Хімічні властивості кислот

3) Запишіть у зошити визначення:

Реакції заміщення- це витіснення атомами простої речовини атомів у складні речовині.

А + ВС = АС +В

4) Перегляньте тавлицю у кінці підручника "Ряд активності металів" : чим лівіше стоїть метал, тим він активніший в реакціях заміщення.

5) Запишіть рівняння реакцій, визначте тип кожної реакції:

а) магній + сульфатна кислота =

б) алюміній + хлоридна кислота =

в) ферум (ІІІ) оксид + нітратна кислота =

6) Домашнє завдання

Письмово виконати №224, за бажанням - №194

=======================

Дата.  8А 05/03 ,    8Б - 07/03 ,     8В - 06/03

Тема: Розв’язування розрахункових задач та вправ.

Цілі уроку:

- повторити хімічні властивості основних та кислотних  оксидів;

-  відпрацювати навички написання рівнянь реакцій за участі основних та кислотних оксидів;

- закріпити уміння розв'язувати розрахункові задачі за рівнянням реакції

Повторити теоретичний матеріал за конспектом та у питанні № 1 перевірочної роботи на платформі Мій Клас. Усі пояснення та рекомендації щодо виконання тестів у роботі.

Роботу на Мій Клас виконати  :

8А та 8В до 7 березня  21.00

8-Б до 8 березня 21.00

=======================

Дата.  8А , 8Б , 8В - 01/03

Тема: Розв’язування розрахункових задач за рівняннями хімічних реакцій.

Цілі уроку:

- повторити хімічні властивості основних та кислотних оксидів;

-  закріпити навички використання розрахункових формул на кількість речовини;

- вивчити алгоритм розв’язування розрахункових задач за рівняннями хімічних реакцій.

Цілі уроку:

1) Опрацюйте  § 26  ст.147-149

2) Перегляньте відеоурок

Розв'язування задач

3) Запам'ятайте 

Алгоритм розв'язування задач за хімічними рівняннями:
1) Скласти умову задачі
2) Записати рівняння хімічної реакції
3) Підкреслити невідому за умовою задачі речовину двома рисками,а відому -  однією рискою.
3) Обчислити кількість відомої речовини.
4) За рівнянням реакції обчислити кількість невідомої речовини ( записуємо кількість речовини у рівнянні під рівнянням, дані задачі – над рівнянням)
5) Обчислити масу або об’єм невідомої речовини

4)Перегляньте та усно виконайте №197

5) Домашнє завдання
Опрацювати § 27, виконати №198, №200

=======================

Дата.  8А -27/02 ,    8Б - 29/02 ,     8В - 28/02

Тема: Хімічні властивості кислотних оксидів, їх застосування.

Цілі уроку:

- повторити хімічні властивості основних оксидів;

-  вивчити хімічні властивості кислотних оксидів, відпрацювати навички записувати рівняння реакцій;

- ознайомитися із застосуванням кислотних оксидів у побуті та  промисловості.

1) Опрацюйте  § 26  ст.147-149

2) Перегляньте відеоурок

Хімічні властивості кислотних оксидів

та відеодослід

Взаємодія вуглекислого газу з кальцій гідроксидом

3) Пригадайте правила щодо написання хімічних рівняннь з оксидами

Подібне з подібним не реагує

- Два оксида сполучаються

- З водою реагує лише той оксид, який утворює розчинний гідрат (основу або кислоту)

- Кислотний оксид в реакціях перетворюється на кислотний залишок

4) Виконайте №194 для закріплення вивченого матеріалу.

5) Домашнє завдання

Опрацюйте § 26

Письмово виконайте №193 та №192(б)


=======================

Дата.  8А , 8Б , 8В - 23/02

Тема: Хімічні властивості основних оксидів, їх застосування.

Цілі уроку:

- повторити склад та класифікацію оксидів;

-  вивчити хімічні властивості оксидів, закріпити уміння записувати рівняння реакцій;

- ознайомитися із застосуванням оксидів у побуті та  промисловості.

1) Опрацюйте  § 26 до ст.147.

2) Перегляньте відеоурок

Хімічні властивості основних оксидів

3) Запам'ятайте правила при вивченні властивостей оксидів6

- Подібне з подібним не реагує

- Два оксида сполучаються

- З водою реагує лише той оксид, який утворює розчинний гідрат (основу або кислоту)

- Кислотний оксид в реакціях перетворюється на кислотний залишок

4) Перегляньте демонстраційні досліди

Взаємодія кальцій оксиду з водою

Взаємодія основних оксидів з кислотами

5) Домашнє завдання 

Опрацюйте § 26 до ст 147 (лише основні оксиди)

Письмово виконайте №190 та №192(а)

=======================

Дата.  8А -20/02 ,    8Б - 22/02 ,     8В - 21/02

Тема: Солі. Класифікація, будова,  фізичні властивості.

Цілі уроку:

- повторити склад солей, їх номенклатуру;

-  вивчити будову та  фізичні властивості солей ;

- ознайомитися із застосуванням солей у побуті, промисловості та сільському господарстві.

1) Опрацюйте  § 25.

2) Перегляньте відеоурок

Солі

3) Повторіть  § 22- § 24, перегляньте конспекти останніх чотирьох уроків

4) Виконайте роботу на платформі Мій Клас 

8А та 8В до 22 лютого 21.00

8Б до 23 лютого 21.00.

=======================

Дата.  8А , 8Б, 8В - 16/02

Тема: Кислоти. Класифікація, будова,  фізичні властивості.

Цілі уроку:

- вивчити склад кислот, їх класифікацію  та фізичні властивості;

-  навчитися визначати валентність неметалу за формулою кислоти, записувати відповідність між формулою кислоти та кислотного оксиду.;

- відпрацювати уміння складати структурні формули кислот. 

1) Опрацюйте  § 24.

2) Перегляньте відеоурок

Кислоти

3) Необхідно вивчити напам'ять формули та назви кислот


фториднаHF

хлориднаHCl

сульфіднаH2S

нітритнаHNO2

нітратна
HNO3

карбонатнаH2CO3

метасилікатнаH2SiO3

сульфітнаH2SO3

сульфатнаH2SO4

ортофосфатнаH3PO4

4) Уважно опрацюйте матеріал у відеоуроці , що пояснює:

- визначення валентності неметалічного елемента у кислоті;

-написання відповідного кислотного оксида для кислоти;

- складання структурних формул кислот

5) Домашнє завдання:

Опрацювати § 24, вивчити формули кислот, письмово виконати №171 та №174


=======================

Дата.  8А -13/02 ,    8Б - 15/02 ,     8В - 14/02

Тема: Основи. Класифікація, будова,  фізичні властивості.

Цілі уроку:

- повторити склад основ, їх номенклатуру;

-  вивчити будову та  фізичні властивості основ ;

- відпрацювати уміння складати структурні основ, записувати відповідність між формулою основи та основного оксиду.

1) Опрацюйте  § 23.

2) Перегляньте відеоурок

Основи: склад, класифікація, фізичні властивості

3) Після перегляду відеоуроку дайте відповідь на питання (усно):

-що таке основи?

- на які типи поділяються основи, де це можна визначити?

- як називаються основи і як записуються їхні формули?

- які фізичні властивості основ, від чого вони залежать?

4) Пам'ятайте, що кожній основі відповідає основний оксид, в якому валентність металу відповідає валентності металу в основі.

5) Домашнє завдання:

Прочитати § 23, письмово виконати №162, 163, 167

=================


Дата.  8А , 8Б, 8В - 09/02

Тема: Оксиди,їхній склад, назви, класифікація і фізичні властивості.

Цілі уроку:

- повторити класифікацію оксидів;

- закріпити знання про номенклатуру оксидів, вивчити їхні фізичні властивості ;

- відпрацювати уміння складати структурні формули оксидів

1) Повторіть класификікацю оксидів за відеоуроком

Оксиди та їхня класифікація

2) Ознайомтеся з номенклатурою та фізичними властивостями оксидів

Фізичні властивості оксидів

3) Прочитайте  § 22, зверніть увагу на принцип складання структурних формул оксидів:

- визначити валентність атомів;

- симетрично розташувати усі атоми сполуки;

- з'єднати усі атоми послідовно, відповідно до їх валентності

4) Домашнє завдання: 

 § 22, письмово виконати №156, №157 


====================

Дата.  8А , 8Б, 8В - 02/02

Тема: Прості та складні речовини, оксиди та їхні гідрати.

Цілі уроку:

- повторити класифікацію неорганічних речовин;

- закріпити знання про кислотні та основні оксиди, їхні гідрати ;

- відпрацювати уміння складати рівняння реакцій за схемою перетворення

1) Повторіть класификікацю оксидів за відеоуроком

Оксиди та їхня класифікація

2) Опрацюйте завдання за відеоуроком



3) Пригадайте, гідрати - сполуки , що утворені приєднанням води до оксидів:

 основний оксид + вода --> основа 

кислотний оксид + вода --> кислота

4) Виконайте №152 та №156

5) Домашнє завдання : Опрацювати § 22, виконайте №160 та тести

1.    З даного переліку виберіть кислотний оксид:

а) карбон (ІV) оксид;
б) літій оксид;
в) алюміній оксид;
г) ферум (ІІ) оксид.

2.    З даного переліку виберіть основний оксид:

а) нітроген(ІІІ) оксид;
б) хлор (І) оксид;
в) ферум (ІІ) оксид;
г) манган (VІІ) оксид.

3.    Які з наведених речовин не можуть реагувати з водою?  

а) барій оксид;
б) натрій оксид;
в) сульфур(І/) оксид;
г) купрум(ІІ) оксид.

4.    Яка кислота відповідає хлор (VІІ) оксиду:

              а) НСІО3;      б) НСІО2;    в) НСІО4;      г) НСІО3.  


=============================

Дата.  8А - 30/01        8Б - 31/01,        8В - 01/02

Тема: Систематизація знань за результатами перевірочної роботи з теми

Цілі уроку:

- зробити роботу над помилками , які були допущені у перевірочній роботі;

- закріпити алгоритм розв'язування задач з використанням кількості речовини та відносної густини;

1) Повторіть розрахункові формули, що використовувалися у самостійній роботі.

2) Пригадайте алгоритм розв'язування задач з використанням "кількість речовини" та "відносна густина газу":

1) Відносна густина газоподібної речовини за воднем становить 15Встанови відносну густину цього газу за гелієм.

 

2) Маса нітроген (III)оксиду  

N2O3 дорівнює 2888 г. Обчисли, який об'єм займає цей газ за нормальних умов.
 
 
3) Для самостійного опрацювання:

№1. Маса метану 
CH4 дорівнює 624 г. Обчисли, який об'єм займає цей газ за нормальних умов.

№2. Відносна густина газоподібної речовини за метаном становить 1,88Визнач відносну густину цього газу за гелієм.

4) Домашня робота: повторити класифікацію оксидів. Написати формули оксидів та відповідних їм гідратів (основ чи кислот) за назвою:
а) магній оксид
б) ферум (ІІІ) оксид
в) силіцій (ІV) оксид
г) літій оксид
г) хлор (V) оксид
 

====================

Дата.  8А - 23/01        8Б - 25/01,        8В - 24/01

Тема: Розв'язування розрахункових задач.

Цілі уроку:

- закріпити уміння застосовувати розрахункові формули кількості речовини, закона об'ємних відношень та відносної густини газів у розрахункових задачах;

- відпрацювати алгоритм розв'язування задач різного змісту, починаючи з кінцевої формули;


1) Повторіть розрахункові формули, що записувалися на попередніх уроках в кінці зошита.

2) Пригадайте алгоритм розв'язування задач з використанням "кількості речовини"


3) ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (прикріпіть фото у електронний щоденник на 23 січня або відправте на Вайбер 0663543054)

Розв'яжіть задачі ( кожна оцінюється у 3 бали)

№1. Визначте молярну масу газу, якщо його відносна густина за киснем О2 складає 1,75.

№2. Обчисліть число молекул води , що міститься у 0,25 моль цієї речовини. 

№3. Визначте масу вуглекислого газу об'ємом  1,12 л за н.у.

№4. Яка маса брому Br2 містить стільки ж молекул брому, як і хлор Cl2 обємом 4,48л за н.у. . Зробіть відповідні обчислення.

=============================
Дата: 19/01 ( 8А, 8Б, 8В)

Тема: Відносна густина газів. Обчислення з використанням відносної густини газів.

Цілі уроку:

- ознайомитися з поняттям "відносна густина газів";

- навчитися проводити  обчислення відносної густини одного газу за іншим;;

- закріпити уміння використовувати алгоритм послідовних дій при розв'язуванні розрахункових задач різних типів.

1) Прочитайте  § 21 , зверніть увагу на нове поняття "відносна густина газу"- безрозмірна величина.

2) Перегляньте відеоурок, випишіть в кінці зошита нову фізичну величину D - відносна густина та нові розрахункові формули на визначення відносної густини та молярної маси газу.


3) Задачі, що розглядаються у відеоролику розв'язуються також за алгоритмом, який починається з кінцевої формули. Остання задача, на визначення абсолютної густини, подібна до тих, які ми опрацювали на попередньому уроці.

4) Виконайте перевірочну роботу на платформі Мій Клас до 22 січня 21.00.
При виконанні роботи використовуйте конспект попереднього та поточного уроку, формули в кінці зошита - це допоможе швидше справитися із завданням. 


===================

Дата.  8А - 16/01        8Б - 18/01,        8В - 17/01

Тема: Розв'язування розрахункових задач.

Цілі уроку:

- закріпити уміння застосовувати формули кількості речовини у розрахункових задачах;

- з'ясувати взаємозвязок між   молярним об'ємом та молярною масою;

- навчитися застосовувати закон Авогадро та його наслідки у розв'язуванні задач.

1) Повторіть розрахункові формули, що записувалися на попередніх уроках в кінці зошита.

2) Пригадайте алгоритм розв'язування задач з використанням "кількості речовини"



3) Розвяжіть №140, використовуючи вивчені розрахункові формули та закон Авогадро.

4) Із курсу фізики вам відома формула, що об’єднує масу речовини (m), її густину

(ρ) і об’єм (V):  m = ρV.

Аналогічний зв’язок існує між молярною масою і молярним об’ємом:   

M = ρVm.

Розв'яжіть за наведеними формулами №139

5) Домашня робота: письмово виконати №137(в) та №138


===========================


Дата. 12 /01 ( 8А, 8Б, 8В)

Тема: Закон Авогадро. Молярний об'єм. Розрахункові задачі.

Цілі уроку:

- вивчити закон Авогадро, навчитися застосовувати у розрахункових задачах;

- з'ясувати суть фізичної величини "молярний об'єм";

- навчитися використовувати закон Авогадро та величину молярного об'єму при розв'язуванні розрахункових задач

1) Прочитайте  § 20 , зверніть увагу на нове поняття "молярний об'єм" - стала величина.

2) Перегляньте відеоурок, випишіть в кінці зошита нові фізичні величини та нові розрахункові формули на визначення кількості речовини та об'єму газу.



3) Опрацюйте алгоритм розвязування задач ( у відеоуроці приклади №1, №2, №3):

умова задачі - кінцева формула - розрахунки для фізичних величин у кінцевій формулі - розрахунки за кінцевою формулою

4) Виконайте перевірочну роботу на платформі Мій Клас до 15 січня 21.00

(в роботі кількість речовин n позначається як v )

========================================================

Дата :   8А - 09/01        8Б - 11/01,        8В - 10/01

Тема: Розв'язування розрахункових задач

(Урок в Zoom)

Цілі уроку:

- повторити розрахункові формули на визначення кількості речовини та похідні формули на визначення числа молекул та маси;

- закріпити уміння робити розрахунки кількості речовини, числа молекул та атомів, маси та молярної маси речовини;

- навчитися порівнювати кількості речовини та число молекул за співвідношенням Авогадро.

1) Повторити  § 19 , виписати в кінці зошита розрахункові формули на визначення кількості речовини n (ню)

2) Переглянути відеоурок , щоб повторити та закріпити уміння розв'язувати задачі


3) Запам'ятайте: число молекул речовин відносяться пропорційно відношенню кількості цих речовин.

4) Письмове домашнє завдання:
Виконайте №129, №130



===============================================================

Дата :   8А - 22/12        8Б - 22/12,        8В - 22/12

Урок 30. Молярна маса. Обчислення молярної маси за хімічними формулами.

Цілі уроку:

  • вивчити нове поняття "молярна маса", порівняти з поняттям "відносна молекулярна маса"
  • навчитися розв'язувати розрахункові задачі з використанням кількості речовини, молярної маси, сталої Авогадро.

1) Опрацюйте § 19, особливу увагу зверніть на алгоритм розв'язування задач 1, 2, 3.

2) Перегляньте відеоурок




3) Зверніть увагу на розрахункові формули на визначення кількості речовини.

4) Домашнє завдання . Виконати №122 та №126

===============================================================

Дата :   8А - 19/12        8Б - 21/12,        8В - 20/12

Урок 29. Розв'язування розрахункових задач

Цілі уроку:

  • повторити поняття "моль - кількість речовини" та "стала Авогадро";
  • закріпити уміння визначати кільксіть речовини та кількість атомів у речовині;
  • уміти використовувати сталу Авогадро при розрахунках числа молекул та кількості речовини.

1) Повторіть параграф 18, уважно перегляньте алгоритм розв'язування задач.

2) Перегляньте відеоурок та закріпіть уміння рішення задач.

Кількість речовини . Моль. Стала Авогадро.

3) Усно дайте відповіді на питання

  • Що таке кількість речовини?
  • У яких одиницях вимірюється кількість речовини?
  • Чи однакове значення мають поняття кількість і число у хімії?
  • Напишіть формулу для визначення кількості речовини, число Авогадро та формулу для визначення числа структурних частинок.
  • Як знайти кількість атомів, якщо відома кільткість речовини і навпаки?
  •  

4) ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ПРИКРІПІТЬ В ЕЛЕКТРОННИЙ ЩОДЕННИК

Письмово самостійно розв'яжітьзадачі.

№1. Обчисліть кількість атомів кожного елемента у  порції глюкози С6Н12О11  кількістю речовини 0,4 моль

№2. Визначте число молекул вуглекислого газу СO2 кількістю речовини 0,05 моль. Обчисліть число атомів Карбону та Оксигену

№3 Обчисліть кількість речовини білого фосфору Р, якщо відомо, що число атомів Фосфору  складає 1,204*1023 

==================================================================

Дата :   8А - 15/12        8Б - 15/12,        8В - 15/12

Урок 28. Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Число Авогадро. 

Цілі уроку:

  • вивчити нові поняття "моль - кількість речовини" та "стала Авогадро";
  • навчитися визначати кільксіть речовини та кількість атомів у речовині;
  • уміти використовувати сталу Авогадро при розрахунках числа молекул та кількості речовини.

1) Опрацюйте параграф 18, уважно перегляньте алгоритм розв'язування задач.

2) Перегляньте відеоурок та закріпіть уміння рішення задач.




3) Усно виконайте №112 та №113.

4) ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ . Письмово розв'яжіть задачі.

№1. Обчисліть кількість атомів кожного елемента у сполуці фосфатної кислоти H3PO4 кількістю 0,5 моль.

№2. Визначте число молекул кисню O2 кількістю речовини 2,5 моль.


==========================================================================

Дата :   8А - 12/12        8Б - 14/12,        8В - 13/12


Урок 27. Контрольна робота №1 з тем "Періодичний закон. Будова атома." та "Хімічний звя'зок . Будова речовини"


Цілі уроку: перевірити рівень засвоєння знань з тем "Періодичний закон. Будова атома" та "Хімічний звязок. Будова речовини"

Перш, ніж виконувати контрольну роботу, опрацюйте питання:

  • Чому усі атоми крім інертних газів  намагаються утворювати хімічні зв'язки?
  • Яка фізична величина визначає тип зв'язку
  • Як за періодичною системою визначати металічні та неметалічні елементи
  • За рахунок яких сил існує йонний зв'зок?
  • За рахунок чого утворюється ковалентний зв'зок?
  •  Чим відрізняється ковалентний полярний зв'язок від неполярного?
  • Які особливості речовин з метелічною кристалічною граткою?
  • Охарактеризуйте фізичні властивості речовин з йонною, атомною та молекулярною будовою
  • Як визначається ступінь окиснення атома за хімічною формулою, вища та нижча ступені окиснення елемента?

Виконайте контрольну роботу на платформі Мій Клас до 14 грудня 21.00.


===============================================================

8-А, 8Б, 8-В - 08/12

Урок 26. Ступінь окиснення.

Цілі уроку:

  • ознайомитися з  поняттям "ступінь окиснення атомів";
  • вивчити хімічні елементи, які не змінюють свою ступінь окиснення в складних сполуках;
  • навчитися визначати ступені окиснення атомів в складних та простих сполуках.

1) Опрацюйте матеріал  що таке ступінь окиснення.

Ступінь окиснення — це умовний заряд на атомі в молекулі або кристалі, обчислений з припущенням, що всі спільні електронні пари повністю зміщені в бік більш електронегативного елемента.

У найпростіших йонних сполуках ступінь окиснення збігається із зарядами йонів, наприклад:

Розглядаючи сполуки з ковалентним полярним зв’язком, роблять припущення, що спільна електронна пара повністю переходить до більш електронегативного елемента. У цьому випадку в гідроген флуориді та воді ступені окиснення будуть такі:

Можливі ступені окиснення елементів

Ступені окиснення, які елементи можуть виявляти в різних сполуках, у більшості випадків можна визначити за будовою зовнішнього електронного рівня або за положенням елемента в Періодичній системі.

Атоми металічних елементів можуть тільки віддавати електрони, тому в сполуках вони виявляють позитивні ступені окиснення. Максимальне значення — вищий ступінь окиснення — зазвичай дорівнює числу електронів на зовнішньому рівні, а отже, й номеру групи в Періодичній системі.

Атоми неметалічних елементів можуть виявляти як позитивний, так і негативний ступінь окиснення. Максимальний позитивний ступінь окиснення — вищий ступінь окиснення, як і для металічних елементів, дорівнює числу валентних електронів. А нижчий ступінь окиснення визначається тим, скільки електронів бракує атому, щоб на зовнішньому рівні їх було вісім (табл. 9).

2) Запам'ятайте алгоритм визначення ступенів окиснення.

Визначаючи ступені окиснення елементів у сполуках, слід пам’ятати:

1. Ступінь окиснення елемента в простій речовині дорівнює нулю.

2. Флуор — найбільш електронегативний хімічний елемент, тому ступінь окиснення Флуору в усіх сполуках дорівнює -1.

3. Оксиген — найбільш електронегативний елемент після Флуору, тому ступінь окиснення Оксигену в усіх сполуках, крім флуоридів, негативний: у більшості випадків він дорівнює -2, а в пероксидах — -1.

4. Ступінь окиснення Гідрогену в більшості сполук дорівнює +1, а в сполуках з металічними елементами (гідридах NaH, CaHтощо) — -1.

5. Ступінь окиснення металічних елементів у сполуках завжди позитивний.

6. Більш електронегативний елемент завжди має негативний ступінь окиснення.

7. Сума ступенів окиснення всіх елементів у сполуці дорівнює нулю.

Алгоритм визначення ступенів окиснення елементів у сполуках

3) Перегляньте відеоурок для закріплення



4) Письмово виконайте завдання так, як я пояснювала на уроці, прикріпіть у електронний щоденник на 8 грудня

За формулами речовин визначте ступені окиснення всіх елементів

а) H2, H2O, HCl, NaOH, NaH;

б) PH3, NO2, H2O2;

=================================================================





Немає коментарів:

Дописати коментар