Хімія 11клас

Підручник ХІМІЯ 11 клас (Попель)

Критерії оцінювання навчальних досягнень з хімії

Дата:        03/05 (11-А, 11-Б)

Тема: Повторення: нітрогеновмісні органічні сполуки.

Цілі уроку:

- повторити будову, характеристичні групита фізичні  властивості амінів,амінокислот, білків;

- пригадати добування та застосування нітрогеновмісних органічних сполук;

1) Перегляньте короткий відеоурок

Аміни

2) Повторіть тему "амінокислоти"

Амінокислоти

3) Пригадайте з курсу біології значення білків та їх будову. перегляньте відеоурок

Білки

4) Дайте відповіді на питання

- Назвіть структури білків та їх особливості.

- Чому білки виконують багато функцій в живих організмах? Назвіть ці функції.

- Що таке денатурація білків?

- Як відбувається гідроліз білків в живих організмах?

- Що доводять біуретова та ксантопротеїнова реакції з білками?



================================================

Дата: 19/04 (11-А, 11-Б)

Тема: «Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією.

Цілі уроку:

- розширити свої знання про значення  хімічної науки та перспективи її розвитку;

- розглянути основні аспекти та складові "зеленої2 хімії;

-ознайомитися із завданнями хімії для покращення перспектив цивідвзації.

1) Опрацюйте  § 36, складіть план основних завдань "зеленої" хімії.

2) Перегляньте відеоурок

"Зелена" хімія

3) Поміркуйте над питаннями:

- що означає зелена хімія?

- які проблеми вирішує зелена хімія?

- які приклади використання зеленої хімії ви зустріали у повсякденному житті?

4) Дайте усну відповідь на питання №289

================================================

Дата: 17/04 (11-А)   16/04 (11-Б)

Тема: Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій. 

Цілі уроку:

- розширити свої знання про значення розвитку хімічної науки для розвитку цивілізації

- вивчити роль хімії у створенні нових матеріалів та нових технологій виробництва.

1) Опрацюйте  § 32, зверніть увагу на  таблицю 12. порівняйте її дані щодо вмісту елементів у рослинних та тваринних організмах.

2) Перегляньте відеоурок 

Роль хімії у створенні нових матеріалів

3) Виконайте письмово №280


================================================

Дата: 09/04 (11-А)   10/04 (11-Б)

Тема: Аналіз контрольної роботи.

Цілі уроку:

- розглянути найпошитені помилки. допущені при виконанні контрольної роботи

- закріпити уміння розв'язувати задачі на практичний вихід.

1) Найпоширеніші помилки (повторіть конспект з наступних питань):

- визначення класу речовини;

- складання генетичного ланцюга із запропонованих хімічних сполук;

- перетворення солей - врахування особливих властивостей в реакціях обміну із кислотами, лугами та солями

2) Труднощі при розрахунках практичного виходу продукту реакції

Перегляньте відеоурок та пригадайте алгоритм розв'язування задач

Відносний (практичний) вихід продукту реакції

3) Виконайте задачу.

При взаємодії магній гідроксиду з фосфор(V) оксидом, утворилося 6г магній ортофосфату. Визначте масову частку практичного виходу магній ортофосфату.


================================================

Дата: 12/03 (11-А)   13/03 (11-Б)

Тема: Генетичні зв’язки між неорганічними сполуками.

Цілі уроку:

- розширити свої знання про прості та складні сполуки;

- вивчити генетичні взаємозв'язки між класами неорганічних сполук

1) Опрацюйте  § 33, зверніть увагу на  генетичні ланцюжки метелічних та неметалічних елементів

2) Перегляньте відеоурок 

Генетичні зв'язки між класами неорганічних сполук

3) Складіть генетичні ланцюжки для 6

- кальцію

- фосфору

- цинку

4) Пригадайте, як виконуються завдання на взаємоперетворенння

№267(а, в)

5) домашнє завдання

Виконайте №261, №267(б)

================================================

Дата: 12/03 (11-А)   13/03 (11-Б)

Тема: Біологічне значення металічних та неметалічних елементів.

Цілі уроку:

- розширити свої знання про значення неметалічних та металічних елементів для живих організмів;

- вивчити роль елементів-органогенів, макро- та мікроелементів для життєдіяльності людини.

1) Опрацюйте  § 32, зверніть увагу на  таблицю 12. порівняйте її дані щодо вмісту елементів у рослинних та тваринних організмах.

2) Перегляньте відеоурок 

Біологічне значення хімічних елементів

3) Випишіть у робочий зошит

- елементи-органогени;

- макроелементи;

- мікроелементи.

4) Домашнє завдання.

 Опрацювати § 32, виконати письмово №260

================================================

Дата: 08/03 (11-А, 11-Б)

Тема: Поняття про кислотні та лужні грунти.

Цілі уроку:

- розширити свої знання про якість грунтів, їх кислотний та лужний характер;

- вивчити методи покращення складу грунту за рахунок добрив

1) Повторіть  § 30

2) Перегляньте відеоролик

Кислотність грунтів

3) Визначте за діаграмами у відео:

 - які грунти у нашом регіоні;

- на які культури впливає кислотність грунтів найбільше;

- які методи зміни кислотності грунту можливі

4) Домашнє завдання. Повторити  § 30, письмово виконати №242


================================================

Дата: 06/03 (11-А)   05/03 (11-Б)

Тема: Мінеральні добрива . Застосування мінеральних добрив.

Цілі уроку:

- розширити свої знання про мінеральні добрива, їх класифікацію;

- ознайомитися із складом простих та комплексних добрив, особливостями їх застосування

1) Опрацюйте  § 30, випишіть у робочий зошит схему класифікації мінеральних добрив

2) Перегляньте відеоурок 

Мінеральні добрива

3) Зробіть висновки про доцільність використання мінеральних добрив для вирощування різних видів сільськогосподарських культур: зернових, корнеплодних, овочевих

4) Перевірте самостійно свої знання з теми за тестами

Тести

5) Домашнє завдання:

Виконайте письмово №239, №243

================================================

Дата: 28/02 (11-А)   01/03 (11-Б)

Тема: Сучасні силікатні матеріали.

Цілі уроку:

- розширити свої знання про силікати" ;

- ознайомитися із силікатними матеріалами (скло, цемент, порцеляна)

1) Опрацюйте  § 29, випишіть у робочий зошит склад скла, цементу та порцеляни.

2) Перегляньте відеоурок 

Силікатні матеріали

3) Ознайомтеся з процесом виготовлення скла у промисловості

Виготовлення скла

4) З'ясуйте. чим порцеляна відрізняється від фарфору.

5) Повторіть § 28.

Домашнє завдання : Виконайте перевірочну роботу на платформі Мій Клас до 5 березня 21.00

================================================

Дата: 27/02 (11-Б)   01/03 (11-А)

Тема: Поняття про жорсткість води та способи її усунення.

Цілі уроку:

- ознайомитися із поняттям "жорсткість води" ;

- вивчити способи усунення жорсткості води

1) Опрацюйте  § 28, випишіть у робочий зошит схему класифікації жорсткості води.

2) Перегляньте відеоурок 


3) Дайте відповідь на питання №226 - №230
4) Чи зустрічаєте ви у своєму житті жорстку воду і як вона впливає на життя людини?

5) Домашнє завдання.
Опрацюйте § 28, дайте відповіді на питання після параграфу (усно). №231 за бажанням на 12 балів із поясненням на уроці.


================================================

Дата: 16/02 (11-Б)   16/02 (11-А)

Тема: Кислі солі.

Цілі уроку:

- повторити склад кислих солей, їх утворення;

- поглибити знання про властивості кислих  солей  ;

- відпрацювати уміння складати рівняння реакцій гідролізу солей .

1) Повторіть  § 27

2) Перегляньте відеоурок 

Хімічні властивості кислих солей

3) Повторіть §12, пригадайте реакції гідролізу солей, показники рН у їх розчинах залежно від складцу солі

4) Домашнє завдання:

Повторіть  § 27, виконайте роботу на платформі Мій Клас 

11-А до 21 лютого 21.00

11-Б до 20 лютого 21.00


================================================

Дата: 13/02 (11-Б)   14/02 (11-А)

Тема: Солі, їх поширення в природі

Цілі уроку:

- повторити склад, класифікацію солей;

- поглибити знання про властивості та добування середніх солей  ;

- ознайомитися із застосуванням деяких солей та їх значенням .

1) Опрацюйте  § 27, випишіть у робочий зошит схему термічного розкладу нітратів

2) Перегляньте відеоурок 

Середні солі

3) Пригадайте правило з 8 класу: солі реагуть з розчинними речовинами, якщо утворюється осад. газ або вода:

- лугами;

- кислотами;

- солями;

+

- заміщення з більш активними металами ( у розчинах);

- піддаються гідролізу ( крім солей , утворених сильними кислотами та сильними основами)

4) Домашнє завдання:

Опрацюйте  § 27, виконайте письмово №218 та №222


================================================

Дата: 09/02 (11-А, 11-Б)

Тема: Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію та Кальцію.

Цілі уроку:

- повторити склад, класифікацію основ;

- поглибити знання про луги, їх властивості та добування  ;

- ознайомитися із застосуванням гідроксидів Натрію та Кальцію .

1) Опрацюйте  § 26 

2) Перегляньте відеоурок 

Основи. Луги.

3) Виконайте перевірочну роботу на платформі Мій Клас 

11Б до 13 лютого 21.00

11А до 14 лютого 21.00

================================================

Дата: 06/02 (11-Б )     07/02 (11-А)

Тема: Сполуки Алюмінію та Феруму . 

Цілі уроку:

- повторити основні сполуки Флюмінію та Феруму, їхні особливості;

- поглибити знання про  амфотерні сполуки Феруму та Алюмінію ;

- закріпити уміння писати рівняння реакці йза схемами перетворень .

1) Повторіть  § 24 та § 25

3) Перегляньте відеоуроки  про властивості заліза та алюмінію з попередніх уроків .

4) Виконайте №187(а) та №197 (б)

5) Домашнє завдання : виконати №187 (б) та № 197(а)

================================================

Дата: 02/02 (11-Б ,11-А)

Тема: Ферум . Залізо.

Цілі уроку:

- ознайомитися з особливими властивостями заліза як представника металів d-елементів;

- поглибити знання про  сполуки Феруму ;

- вивчити застосування заліза  та його сплавів .

1) Прочитайте  § 25

2) Випишіть рівняння реакцій взаємодії заліза з водою, лугами, концентрованими сульфатною та нітратною кислотами. 

3) Перегляньте відеоурок про властивості заліза

Ферум. Залізо .

4) Зверніть увагу на рівняння реакцій у даному відеоуроці, особливо з окисникаами різної сили.

5) Домашнє завдання: Опрацювати §25, виконати №195 (б)


================================================

Дата. 30/01 (11-Б )     31/01 (11-А)

Тема: Алюміній та його сполуки

Цілі уроку:

- ознайомитися з особливими властивостями алюмінію як перехідного металу;

- поглибити знання про амфотерні сполуки на прикладі оксиду та гідроксиду алюмінію;

- вивчити застосування алюмінію та їх ніх сплавів .

1) Прочитайте  § 24

2) Випишіть рівняння реакцій взаємодії алюмінію з водою, лугами, концентрованими сульфатною та нітратною кислотами. 

3) Перегляньте відеоурок про властивості алюмінію

Властивості алюмінію та його сполук

4) Зверніть увагу на рівняння реакцій у даному відеоуроці, особливо взаємодію з лугами при сплавленні та з розчинами лугів.

5) Перегляньте відеодослід взаємодії алюмінію та йоду, який доводить високу хімічну активність цього металу


6) Виконайте перевірочну роботу на платформі Мій Клас до 2 лютого 21.00

================================================

Дата. 26/01 ( 11А, 11Б )

Тема: Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. Застосування металів та їхніх сплавів.

Цілі уроку:

- повторити особливості електронної будови металічних елементів та фізичні властивості, що нею спричиняються;

- поглибити знання про металічний зв'язок;

- вивчити застосування металів та їх ніх сплавів .

1) Прочитайте ст.134-139 ( § 23).

2) Опрацюйте таблицю 9 на ст.137, випишіть у зошит склад сплавів бронза,латунь,  неіржавіюча сталь, дюральалюміній 

3) Перегляньте відеоурок про властивості металів


4) Перегляньте відеоурок про сплави 

Сплави

5) ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

За матеріалами Інтернету приготуйте повідомлення у вигляді колажу або короткої презентації про один із металів за планом:

- хімічний символ, назва

- історія відкриття

- фізичні властивості

- у яких сплавах використовується

- застосування

- цікаві факти

================================================

Дата. 19/01 ( 11А, 11Б )

Тема: Узагальнення знань про неметалічні елементи та їхні сполуки

Цілі уроку:

- повторити особливості електронної будови неметалічних елементів та властивостивості їх сполук;

- узагальнити знання про кислотні оксиди та кислоти;

- закріпити навички складати ОВР методом електронного балансу  та розвязувати задачі на надлишок реагента 

1) Повторіть  § 17 - § 22.

2) Виконайте перевірочну роботу на платформі Мій Клас 

11-А до 24 січня 21.00

11-Б до 23січня 21.00


===================================================================

Дата. 16/01 (  11Б )        17/01 (11А)

Тема: Розрахунки за хімічними рівняннями у разі надлишку реагента.

Цілі уроку:

- з'ясувати доцільність застосування поняття надлишок реагенту при проведенні хімічних реакцій;

- навчитися за рівнянням реакції визначати реагент у надлишку та проводити розрахунки маси, обєма продукту реакції.

1) Опрацюйте матеріал § 22, відслідкуйте алгоритм розв'язування задач із застосуванням поняття "надлишок реагента"

- написати умову задачі;

- записати рівняння реакції, поставити коефіцієнти;

- обчислити кількість речовини (n) кожного реагента;

- визначити реагент, що взятий у надлишку , порівнявши обчислені кількості з відношенням коефіцієнтів у рівнянні реакції;

- не можна проводити розрахунки за реагентом, що звятий у надлишку;

- проводимо розрахунки продукту реакції за реагентом, що прореагував повністю

2) Уважно перегляньте відеоурок , зверніть увагу на послідовність виконання розрахунків, якщо один із реагентів взятий у надлишку. 

Задачі на надлишок реагента

Запамятайте, не можна проводити розрахунки продукту реакції за реагентом, який взятий у надлишку, оскільки він не повністю прореагував ( у відеоуроці кількість речовини позначається не n , а  v )

Алгоритм розв'язування задач на надлишок реагента

3) пам'ятайте,  що найраціональніший спосіб розв'язування розрахункових задач за рівнянням реакції - використання кількості речовини n (моль)

4) Домашнє завдання. Письмово виконати №167 та №169


===================================================================


Дата. 12/01 ( 11А, 11Б )

Тема:  Специфічні властивості кислот

Цілі уроку:

- повторити загальні властивості кислот;

- ознайомитися з особливими хімічними властивостями нітратної та концентрованої сульфатної кислот;

- закріпити навички складати ОВР методом електронного балансу.

1) Повторіть § 21,випишіть рівняння реакцій взаємодіїї концентрованої та розведеної нітратної кислоти з металами.

2) Уважно перегляньте відеоурок , зверніть увагу на особливі властивості нітратної та концентрованої сульфатної кислот ( взаємодія з металами до Платини в ряду активності металів)


3) Згадайте ОВР, окисник, відновник, процеси окиснення та відновлення.

4) Виконайте письмово №158  та №161 ( складіть в №161 електронний баланс)



===================================================================

Дата: 11А - 10/01 ;       11-Б  - 09/01

Тема: Загальні властивості кислот

Цілі уроку:

- пригадати склад та назви оксигеновмісних кислот;

- повторити та закріпити загальні хімічні властивості кислот;

- поглибити знання про вплив кислотних дощів на довкілля.


1) Прочитайте  §21, зверніть увагу на загальні хімічні властивості кислот.

2) Перегляньте відеоурок, запишіть рівняння хімічних реакцій, які проводилися експериментально

 
3) Згадайте правило з 8 класу: кислоти реагують з речовинами, що містять метали (атоми Гідрогену у кислоті заміщуються на атоми металів)

4) Виконайте роботу на платформі Мій клас до 12 січня 21.00



==================================================================

Дата: 11А - 22/12  ;       11-Б  - 22/12

Урок 30. Розвязування типових розрахункових задач.

Цілі уроку:

- повторити основні формули на визначення кількості речовини;

- закріпити уміння розв'язувати задачі з використанням кількох рівняннь реакцій;

- навчитися проводити заміну кількох рівняннь реакцій на одну схему.

1) Перегляньте відеоурок


2) Пригадайте розрахункові формули на визначення кількості речовини за масою та об'ємом;

3) Домашнє завдання. Задача. Обчисліть масу сульфатної кислоти,яку можна добути послідовним перетворенням з 1т руди, що містить 48% сірки.

===================================================================


Дата: 11А - 20/12  ;   11-Б  - 19/12

Урок 29. Кислотні дощі.

Цілі уроку:

  • повторити та закріпити знання про кислотні та несолетвірні оксиди;
  • вивчити питання впливу оксидів неметалічних елементів на довкілля на прикладі кислотних оксидів Сульфуру та Нітрогену

1) Опрацюйте матеріал параграфа 20.

2) Перегляньте відеоурок



3) Підготуйте повідомлення на одну із запропонованих тем, напишіть у робочий зошит та прикріпіть у електронний щоденник.

  • Як вулканічні гази спричиняють кислотні дощі.
  • Утворення кислотних дощів при виробництві мінеральних добриа
  • Оксиди Сульфуру та кислотні дощі.
  • Вплив кислотних дощів на рослинний світ

==================================================================

Дата: 11А - 15/12  ;   11-Б  - 15/12

Урок 28. Оксиди неметалічних елементів, їх вміст в атмосфері.

Цілі уроку:

  • повторити класифікацію оксидів неметалічних елементів ( кислотні та несолетвірні);
  • поглибити знання про фізичні та хімічні властивості кислотних оксидів;
  • вивчити особливості застосування оксидів неметалічних елементів.

1) Прочитайте § 20 (ст.112-116) 

2) Перегляньте відеоурок





3) Складіть короткий конспект за планом:

  • класифікація неметалічниз елементів;
  • їх агрегатний стан;
  • хімічні властивості кислотних оксидів ( взаємодія з водою; з основними та амфотерними оксидами; з лугами)
  • застосування оксидів.  

4) Виконайте №150 та прикріпіть разом з конспектом на 15 грудня.

=========================================================

Дата: 11А - 13/12  ;   11-Б  - 12/12

Урок 27. Амоніак.

Цілі уроку:

- відслідкувати залежність властивостей амоніаку від його будови;

- вивчити  утворення ковалентного зв'язку за донорно-акцепторним механізмом на прикладі взаємодії амоніаку з водою та кислотами;

- закріпити знання про ОВР на прикладі відновних властивостей амоніаку.

1) Опрацювати ст.107 - 111

2) Переглянути відеоурок 


3) Перегляньте відео взаємодії амоніаку з хлороводнем



4) Зверніть увагу на відновні властивості амоніаку з киснем, з киснем та каталізатором, з основними оксидами.

5) Виконайте роботу на платформі Мій Клас до 14 грудня 21.00





==============================================================================================







Немає коментарів:

Дописати коментар