Хімія 7 клас

Підручник ХІМІЯ 7 клас П.Попель, Л.Крикля

Критерії оцінювання навчальних досягнень з хімії


================================

Дата. 02/05( 7А, 7Б, 7В)

Тема: Узагальнення й систематизація знань з теми «Вода»

Цілі уроку:

- систематизувати знання про фізичні та хімічні властивості води

- повторити поняття про гідрати та як вони діють на індикатори;

- ознайомитися із проблемою чистої води у сучасних умовах

1) Повторення:

- фізичні властивості води;

- взаємодія води з оксидами;

- що таке індикатори;

- як відбувається колообіг води у природі.

2) Перегляньте відеоурок

Проблема чистої води

3)  Прочитайте §31  (2015 р) або §33(2020р).

4)  За матеріалами з інтернету або інших джерел інформації підготуйте невелике повідомлення на одну із таких тем:

а) витрати води на металургійних заводах, підприємствах хімічної, легкої, харчової промисловості;

б) вплив залишків мийних засобів у стічній воді на стан природних водойм;

в) речовини, які очищують воду в побутових фільтрах

================================

Дата. 22/04 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема: Кислотні дощі. 

Цілі уроку:

- повторити поняття про гідрати та як вони діють на індикатори;

- ознайомитися із поняттям кислотних дощів, їх утворенням та впливом на довкілля.

1) Повторення:

- Що таке індикатори?

- Які ви знаєте індикатори?

- Як змінюється колір індикаторів в присутності кислот?

- Який індикатор не реагує на кислоти?

- Як індикатори реагують на розчинні гідроксиди (луги)?

2) Виконайте роботу на платформі Мій Клас.

3) Опрацюйте ст.173-175  (2015 р) або ст.193-195(2020р).

4) Переглянте відеоурок 

Кислотні дощі

5) Поміркуйте, як дії населення у побуті можуть призвести до кислотних дощів?

6) Складіть коротеньку казку про воду (для бажаючих).

================================

Дата. 22/04 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема:   Поняття про індикатори. Лабораторний дослід №10 «Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами»

Цілі уроку:

- повторити класифікацію хімічних елементів, оксидів та їхніх гідратів;

- вивчити поняття "індикатор" та дію лужного та кислого середовища на індикатори.



1) Опрацюйте §29  (2015 р) або §31(2020р).

2) Переглянте відеоурок 

Індикатори

3) Скласти у робочому зошиті таблицю зміни кольору індикаторів у лужному та кислому середовищах

- лакмус

- метилоранж

- фенолфталеїн

- універсальний

4) За матеріалами Інтернету знайдіть інформацію про природні індикатори

================================

Дата. 18/04 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема:  Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи. 

Цілі уроку:

- повторити класифікацію хімічних елементів та поняття складна речовина на прикладі оксидів;

- вивчити класифікацію оксидів та гідратів ;

- навчитися записувати хімічні рівняння утворення гідратів основних та кислотних оксидів.


1) Опрацюйте §28  (2015 р) або §30 (2020р).

2) Переглянте відеоурок 

Взаємодія води з оксидами

3) Оксиди класифікують за вмістом металічного або неметалічного елемента.

Основні оксиди містять метали з валентностями І або ІІ

Кислотні оксиди містять неметалічні елементи.

4) Гідрати - сполуки, що утворені водою та оксидом (гідроксиди)

5) Виконайте домашнє завдання письмово

 Опрацювати §28 , виконати №206 та №207 (2015 р)
або §30, виконати №224 та №225 (2020р),


================================

Дата. 11/04 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема:  Практична робота №5. «Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин»

Цілі уроку:

- закріпити знання про  масову частку розчиненої речовини у розчині;
- навчитися робтит розрахунки маси  розчиненої речовини та обєм води для приготування розчину;

- відпрацювати алгоритм практичних дій при виготовленні розчину.

Виконати роботу на платформі Мій Клас до 16 квітня 21.00

Усі рекомендації вказані у роботі.

================================

Дата. 08/04 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема:  Розв’язування розрахункових задач.

Цілі уроку:

- закріпити знання про  масову частку розчиненої речовини у розчині;
- навчитися обчислювати масову частку розчиненої речовини, а також маси компонентів                
розчину у разі змішування розчинів.

1) Повторіть  §27  (2015 р) або §29 (2020р),  перегляньте алгоритм розв'язування задач №3 та №4 у параграфі.

2) Переглянте відеоурок 

Задачі на змішування розчинів

3) Памятайте:

- при додаванні до розчину води збільшується маса розчину, а маса розчиненої речовини залишається незмінною;

- при додаванні до розчину розчиненої речовини збільшується маса розчину і  маса розчиненої речовини;

- при змішуванні двох розчинів змінюються і маса розчину і  маса розчиненої речовини, а масова частка розчиненої речовини у добутому  розчині буде мати значення між першою та другою масовими частками;

4) Самостійне опрацювання .

№1. До розчину цукру , масою 180г з масовою часткою цукру 30% додали 120г води. Визначте масову частку цукру у добутому розчині.

№2. До розчину цукру , масою 180г з масовою часткою цукру 30% додали 20г цукру. Визначте масову частку цукру у добутому розчині.

№3. До розчину цукру , масою 180г з масовою часткою цукру 30% долили розчин масою 120г з масовою часткою цукру 10%. Якою стала масова частка цукру в утвореному розчині після змішування?

================================

Дата. 28/03 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема:  Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.

Цілі уроку:

- з’ясувати, що таке масова частка розчиненої речовини у розчині;
- навчитися обчислювати масову частку розчиненої речовини, а також маси компонентів                
розчину;

1) Опрацюйте  §27  (2015 р) або §29 (2020р), зверніть увагу на алгоритм розв'язування задач за розрахунковою формулою та за пропорцією.

2) Переглянте відеоурок 

Кількісний склад розчину

3) Розв'язуючи задачі, пам'ятайте, що маса усього розчину - це 100%, а компоненти розчину ( маса розчиннику і розчиненої речовини ) завжди < 100%.

4) Умовні позначення:

w (реч) - масова частка розчиненої речовини
m (р-ну) - маса розчину
m (реч) - маса розчиненої речовини

5) Домашнє завдання. 
Виконати №195, №196 (2015р)
          або №212, №2113 (2020)


================================

Дата. 21/03 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема:  Розчин і його компоненти: розчинник,  розчинена речовина 

Цілі уроку:

- навчитися визначати компоненти розчину — розчинник і розчинені речовини;
- оцінити роль води як розчинника.

1) Повторити  §26  (2015 р) або §28 (2020р).

2) Переглянте відеоурок 

Розчин та його компоненти

3) Пригадайте поняття частки з математики та як скласти пропорцію для визначення частки.

4) Домашнє завдання

Знайдіть за матеріалами Інтернету цікаві факти про воду та незвичайні розчини

================================

Дата. 18/03 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема:  Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.

Цілі уроку:

- повторити склад та фізичні властивості води;

-навчитися визначати компоненти розчину — розчинник і розчинені речовини;

- оцінити роль води як розчинника.

1) Опрацюйте §26  (2015 р) або §28 (2020р).

2) Переглянте відеоурок 

Вода як розчинник

3) Повторіть конспект попереднього уроку.

4) Виконайте перевірочну роботу на платформі Мій Клас до21 березня 21.00, 

рекомендації щодо виконання роботи у самій роботі

================================

Дата. 14/03 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема: Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. 

Цілі уроку:

- повторити поняття складна речовина, навчитися описувати склад речовини на прикладі води;

- вивчити будову молекули води, її фізичні властивості ;

- ознайомитися із знаходженням води у природіу природі 

1) Опрацюйте §25  (2015 р) або §27 (2020р).

2) Переглянте відеоурок 

Вода.

3) Подумайте над питаннями:

- Чому вода в твердому стані займає більший обєм, ніж в рідкому?

- Чому лід не тоне у воді?

- Чи є у природі чиста вода?

- Чи корисно пити людині дистильовану воду?

4) Домашнє завдання

2015р. -  §25, виконати №187, за бажанням №183

2020р -  §27, виконати №204, за бажанням №199

================================

Дата. 04/03 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема: Узагальнення та систематизація знань з теми « Кисень»

Цілі уроку:

- повторити фізичні, хімічні властивості та способи добування  кисню;

- закріпити уміння записувати хімічні рівняння;

1) Повторіть  § 19 -  §24  (2015 р)   або  §22 -  §26 (2020р)

2) При повторенні особливу увагу зверність на питання:

- реакції розкладу та сполучення

- способи добування кисню у лабораторії та промисловості

- що таке окиснення?

- ознаки горіння;

- як утворюються оксиди?

- умови виникнення та припинення горіння

- рівняння окиснення простих та складних сполук.

3) Повторіть конспекти уроків за тему "Кисень"

4) Виконайте перевірочну роботу на платформі Мій Клас до 6 березня 21.00


================================

Дата. 29/02 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема: Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. Захист проектів з теми. 

Цілі уроку:

- повторити хімічні властивості та способи добування  кисню;

- ознайомитися з процесом колообігу Оксигену у природі та ролі озону для живих організмів;

- навчитися записувати рівняння хімічних реакцій за схемами перетворень речовин.

1) Прочитайте  §24  (2015 р) або §26 (2020р)

2) Перегляньте відеоурок

Колообіг Оксигену у природі. Озон.

3) Дайте відповіді нв питання:

- Як ви розумієте слово колообіг?

- Як утворюється кисень у природі, назвіть реагенти і продукти цього процесу.

- Назвіть  процеси, що зменшують вміст кисню у повітрі?

- Яка роль озону для життя на Землі, як він утворюється і де знаходиться?

- Яким чином можна покращити стан забрудненого повітря?

4) Складання рівняннь хімічних реакцій за схемою (практичні навички)

Ланцюжки перетворень хімічних сполук

5) Домашнє завдання.

Опрацювати §24  (2015 р) , виконати №171

або §26 (2020р), виконати №189


================================

Дата. 19/02 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема: Поняття про оксиди, окиснення(горіння, повільне окиснення, дихання). Умови виникнення та припинення горіння. 

Цілі уроку:

- повторити хімічні властивості кисню - реакції з простими та складними речовинами;

- вивчити поняття оксиди та окиснення, горіння, дихання;

- ознайомитися з умовами виникнення та припинення горіння

1) Повторіть §22  (2015 р) або §25 (2020р)

2) Перегляньте відеоурок


3) Окиснення - це взаємодія речовини з киснем ( повільне окиснення, горіння, дихання)

    Горіння - це окиснення з виділенням тепла та світла.

4) Для виникнення процесу горіння необхідні: а) доступ кисню або повітря;  

                                                                                    б) температура  самозаймання.

  Для припинення горіння необхідно лише перекрити доступ кисню або повітря

5) Домашнє завдання. 

Повторити §22 , виконати №169, 170 (2015 р)

або §25, виконати №187, 188 (2020р),


  ================================

Дата. 19/02 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема: Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози).

Цілі уроку:

- вивчити хімічні властивості кисню - реакції з складними речовинами;

- закріпити уміння складати рівняння реакцій та підбирати коефіцієнти.

1) Опрацюйте §22  (2015 р) або §25 (2020р)

2) Перегляньте відеоурок


3) Зверніть увагу, що при окисненні складних бінарних сполук утворюється, як правило, два оксида.
4) Повторіть закон збереження мас та розрахункові задачі ( у своєму конспекті)

4)Домашня робота

Виконайте перевірочну роботу на платформі Мій клас до 21 лютого 21.00

================================

Дата. 15/02 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема: Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.

Цілі уроку:

- повторити поняття хімічна реакція та хімічне рівняння;

- вивчити хімічні властивості кисню - реакції з простими речовинами;

- закріпити уміння складати рівняння реакцій та підбирати коефіцієнти.

1) Опрацюйте §21  (2015 р) або §24 (2020р)

2) Перегляньте відеоурок


3)Запамятайте та випишіть у робочі зошити визначення нових понять.

 Оксиди - бінарні сполуки з Оксигеном ( бінарні - містять 2 хімічні  елемента)

Реакції сполучення _ утворення одного складного продукта реакції із кількох реагентів

4) При написанні реакцій сполучення з простих речовин необхідно:
- написати формули реагентів;
- написати формулу продукта реакції , врахувавши валентності обох хімічних елементів;
- підібрати коефіцієнти , щоб врівняти кількість атомів у лівій та правій частині рівняння.

5) Домашнє завдання
Прочитати  §21  (2015 р), виконати письмово №160 і №161
              або §24 (2020р), виконати письмово №178 і №179


================================

Дата. 08/02 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема: Практична робота № 4 Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності.

Цілі уроку:

- повторити способи добування кисню у лабораторії  та методи збирання кисню, доведення його наявності;

- поглибити розуміння поняття реакцій розкладу та роль каталізатору у хімічних процесах;

- закріпити навички роботи з хімічним обладананням та реактивами, правила техніки безпеки.

1) Повторіть §20  (2015 р) або §23 (2020р), перегляньте конспект попереднього уроку

2) Перегляньте відео експериментальної частини роботи

Практична робота №4.

3) Виконайте завдання до цієї практичної роботи на платформі Мій Клас до 14 лютого 21.00

Усі рекомендації є в самій роботі.

================================

Дата. 05/02 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема:  Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню.

Цілі уроку:

- повторити способи добування кисню у лабораторії та промисловості;

- вивчити способи збирання кисню та доведення його наявності;

- закріпити розуміння поняття реакцій розкладу, навчитися їх вирізняти серед інших типів реакцій

1) Повторіть §20  (2015 р) або §23 (2020р), перегляньте конспект попереднього уроку

2) Перегляньте відеодослід

 Способи збиранняя кисню

3) Запам'ятайте:

а) спосіб збирання кисню методом витіснення повітря базується на тому, що кисень важче повітря;

б) спосіб збирання кисню методом витіснення води базується на тому, що кисень у воді малорозчинний і легший за воду;

в) виявити кисень можна тліючою скіпкою, яка спалахує у посуді з киснем

4) Домашнє завдання

Виконайте тестову роботу на платформі Мій Клас до 7 лютого 21.00

================================

Дата. 01/02 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема:  Добування кисню в лабораторії та промисловості.
Реакція розкладу. Поняття про каталізатор.

Цілі уроку:

- повторити закон збереження маси та основні елементи схеми хімічної реакції,  поглибити знання про рівняння хімічної реакції;

- вивчити способи добування кисню у лабораторії та промисловості;

- вивчити нові поняття "реакція розкладу" та "каталізатор"

1) Опрацюйте §20  (2015 р) або §23 (2020р)

2) Перегляньте відеоурок 


3) Випишіть у зошит визначення 
а) Реакції розкладу - це утворення з одного складного реагенту кількох продуктів реакції
б) запишіть рівняння реакцій добування кисню (з відеоуроку)
в) Каталізатор - речовина, що прискорює реакцію, але залишається незмінною.

4) Домашнє завдання:
 Прочитати  §20  (2015 р), №148   або §23 (2020р), №166


===============================

Дата. 25/01 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема: Оксиген. Кисень. Повітря та його склад.. 

Цілі уроку:

- повторити склад атому, валентність Оксигену

- вивчити склад повітря;

- ознайомитися зі складом, фізичними властивостями, знаходженням у природі та значенням кисню і озону.

1) Опрацюйте §18  (2015 р) або §22 (2020р), теоретичні питання №1 та №2 у перевірочній роботі на платформі Мій Клас

2) Переглянте відеоурок 





3)Домашнє завдання
 За опрацьованими матеріалами виконайте тестову роботу на платформі 
Мій Клас до 31січня 21.00

=================================

Дата. 22/01 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема:  Рівняння хімічних реакцій. 

Цілі уроку:

- повторити закон збереження маси та основні елементи схеми хімічної реакції;

- поглибити знання про рівняння хімічної реакції;

- відпрацювати навички складати рівняння хімічних реакцій, підбирати коефіцієнти.

1) Опрацюйте §19  (2015 р) або §21 (2020р), особливу увагу зверніть на розділ "Хімічні рівняння"

2) Переглянте відеоурок, особливу увагу зверніть на порядок підбору коефіцієнтів у рівнянні реакції ( пригадайте з математики поняття "найменше спільне кратне")


3) Якщо не зрозуміло, як підраховується кількість атомів кожного елемента у рівнянні та підбираються коефіцієнти, додатково можете переглянути відеоурок


4) Для закріплення уміння врівнювати рівняння реакції виконайте письмово

Домашнє завдання : 2015р  - №140 та №141
                                      2020 р - №149 та №150
         

===============================================

Дата. 18/01 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема: Закон збереження маси речовини під час хімічних реакцій. Схеми та рівняння хімічних реакцій. 

Цілі уроку:

- проаналізувати результати виконання практичної роботи;

- вивчити закон збереження мас, історію його відкриття;

- ознайомитися зі схемами хімічних реакцій. навчитися відрізняти їх від рівняннь реакцій.

1) Опрацюйте §19 до ст.114 (2015 р) або §21 до ст. 128 (2020р)

2) Переглянте відеоурок, повторіть прочитане у підручнику


3) Запам'ятайте визначення та нові терміни:

- Реагенти - вихідні речовини, що вступають у хімічну реакцію

- Продукти реакції - речовини, що утворилися в результаті реакції

- Стрілочкою в рівняння вказують на перетворення речовин

- Над або під стрілочкою вказують умови перебігу хімічної реакції

- ЗАКОН ЗБЕРЕЖЕННЯ МАСИ: Маса реагентів дорівнює масі продуктів реакції

4) Домашнє завдання. Письмово виконайте №145 (2015р) або №154 (2020р)

===============================================




Дата. 11/01 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема: Практична робота №3. Дослідження фізичних та хімічних явищ. 

Цілі уроку:

- дослідити особливості  фізичних та хімічних явищ (хімічних реакцій);

- закріпити уміння відрізняти явища фізичні від хімічних за їхніми ознаками;

- повторити правила техніки безпеки при роботі з нагрівальними приладами та їдкими речовинами.

1) Уважно перегляньте відеоурок практичної роботи.



2) Зайдіть на Мій клас та виконайте практичну роботу. Уважно читайте питання та рекомендації до виконання цієї роботи. тестові завдання передбачають не одну правильну відповідь. У відкритих тестах та висновках необхідно давати локанічну, але вичерпну відповідь на поставлене питання.

3) Пригадайте правила техніки безпеки , особливо з нагрівальними приладами та їдкими речовинами

Правила безпеки
під час роботи в хімічному кабінеті


1. Кожний дослід виконуйте чітко за інструкцією, вміщеною в
підручнику, та згідно з рекомендаціями вчителя.
2. Досліди з використанням або утворенням шкідливих летких
речовин, а також газів із різким запахом здійснюйте у витяж+
ній шафі з увімкненим мотором.
3. За перебігом досліду в пробірці спостерігайте через її стінки.
Не можна дивитися на речовини в отвір пробірки, особливо під
час нагрівання.
4. Під час роботи з вогнем будьте особливо уважними і обереж-
ними.
5. Нагрівайте пробірку з розчином або речовиною рівномірно.
При цьому заборонено наливати або насипати в неї будь+яку
речовину. Не ставте гарячу пробірку в пластмасовий штатив.
6. Категорично забороняється брати речовини руками, пробува-
ти їх на смак, розсипати, розбризкувати або підпалювати.
7. Для дослідів використовуйте лише чистий і неушкоджений
лабораторний посуд.
8. Якщо на шкіру потрапила будь+яка речовина, струсіть її, змий-
те великою кількістю проточної води й одразу зверніться до
вчителя або лаборанта.
9. Після виконання дослідів ретельно помийте руки з милом.
10. Не вживайте їжі в хімічному кабінеті.
11. У разі нещасного випадку негайно зверніться до вчителя

4) РОБОТУ НА МІЙ КЛАС ВИКОНАТИ ДО 12 СІЧНЯ 21.00



===============================================

Дата. 08/01 ( 7А, 7Б, 7В)

Тема: Фізичні та хімічні явища. Дослідження хімічних явищ

Цілі уроку:

- вивчити сутність  фізичних та хімічних явищ (хімічних реакцій)

- навчитися відрізняти явища фізичні від хімічних за їхніми ознаками;

- ознайомитися з методами дослідження хімічних явищ.


1) Прочитайте  §17 (2015 р)  або §19  (2020р),

2) Уважно перегляньте відеоурок


3) Випишіть з підручника у робочий зошит зовнішні ефекти (ознаки) хімічних реакцій.

4)  Письмове домашнє завдання.

 Виконати №125, №126 , (2015 р) 

або №135, №136 (2020р).

5) За бажанням можна провести досліди в домашніх умовах, показані у відеоуроці : взаємодія соди з соком квашеної капусти, лимонного соку та кефіром.

 Зняти відео або зробити фото дослідів  та прикріпити до електронного щоденника або на Вайбер за номером 0663543054 .

(Оцінка 12)


===============================================

7А,Б,В - 21/12

Урок 22. Розв'язування задач на визначення формули речовини за масовими частками елементів та масовими співвідношеннями

Цілі уроку:

  • закріпити розуміння  поняття масова частка хімічного елемента в складній сполуці;
  • відпрацювати навички  проводити розрахунки визначення індекса у формулі речовини за масовими частками.

1) Повторіть §16  (2015 р) або §18  (2020р).

2)  Перегдяньте відеоурок



3) Зверніть увагу на алгоритм задач

Запишіть розрахункову формулу для визначення індекса 

n = Mr * w(E) / A

4) Користуючись формулою, пам'ятайте, що у  формулі масова частка записується НЕ  у відсотках, а долях одиниці ( Наприклад, 85,9% : 100% = 0,859)

5) ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. ВИКОНАТИ ПИСЬМОВО У РОБОЧОМУ ЗОШИТІ, ПРИКРІПИТИ У ЕЛЕКТРОННИЙ ЩОДЕННИК

№1.     

   Визначте молекулярну формулу сполуки Силіцію та Оксигену, якщо масова частка Силіцію складає 47%, а відносна молекулярна маса сполуки SixOy становить 60

 

№2  

1   Визначте молекулярну формулу сполуки Нітрогену  та Гідрогену, якщо масова частка Нітрогену складає 87,5%, а відносна молекулярна маса сполуки NxHy становить 32


========================================================================================

7А,Б,В - 18/12

Урок 22. Розв'язування задач на визначення масової частки елемента в складній речовині.

Цілі уроку:

  • закріпити розуміння  поняття масова частка хімічного елемента в складній сполуці;
  • відпрацювати навички  проводити розрахунки масової частки елемента за формулою та пропорцією.

1) Повторіть §16  (2015 р) або §18  (2020р).

2)  Перегляньте відеоурок 




3) Повторіть формулу визначення масової частки елемента у складній сполуці 

W(E)=nAr/Mr,
 
де W(E) (дубль-ве) — масова частка елемента;
 
n — число атомів елемента;
 
Ar — відносна атомна маса елемента;
 
Mr — відносна молекулярна маса сполуки.
 
 Для визначення масової частки елемента необхідно знати, що:
- індекс n беремо із формули речовини;
Aзнаходимо в періодичній системі Менделєєва;
Mr обчислюємо за хімічною формулою сполуки
 
4) Масову частку хімічного елемента можна знайти за пропорцією, прийнявши відносну молеклярну масу за 100%. Наприклад: Визначити масову частку елемента Оксиген у сполуці MgCО3
І спосіб - за прпорцією 
Ar (Mg) = 24 
Ar (C) = 12
Ar (O) = 16
Mr (MgCO3 ) = 24 + 12 + 16*3 = 24+12+48 =84
Складаємо пропорцію          84  -  100%   (MgCО3)
                                                        48 -    X  %    (O)                   
X  =48*100/ 84  = 54.1 % . W(O) = 54.1%
 
ІІ спосіб - за формулою
 W(О )Ar*n /Mr = 16*3/ 84 = 0.541 (54.1%)
 
5) Домашнє завдання. Письмово виконати та приккріпити в електронний щоденник.
Розрахуйте масові частки елемента Нітроген двома способами у речовинах:
а) N2O3

б) Сa(NO3)2




================================================================

7А,Б,В - 14/12

Урок 21. Масова частка елемента в складній речовині.

Цілі уроку:

  • закріпити розуміння математичного поняття "частка";
  • вивчити поняття масова частка хімічного елемента в складній сполуці;
  • навчитися проводити розрахунки масової частки елемента за формулою та пропорцією.

1) Прочитайте  §16  (2015 р) або §18  (2020р).

2) Для закріплення прочитаного перегляньте відеоурок 


3) Зверніть увагу , масову частку елемента у складній сполуці можна знайти як за пропорцією, так і за розрахунковою формулою:

W(E)=nAr/Mr,
 
де W(E) (дубль-ве) — масова частка елемента;
 
n — число атомів елемента;
 
Ar — відносна атомна маса елемента;
 
Mr — відносна молекулярна маса сполуки.
 
4) Для визначення масової частки елемента необхідно:
- індекс n беремо із формули речовини;
Aзнаходимо в періодичній системі Менделєєва;
Mr обчислюємо за хімічною формулою сполуки
 
5) Виконайте письмово №128 (2020 р) або №118 (2015 р) 

=========================================================================


Урок №1.

 Хімія - природнича наука. (синхронно)


Цілі: розглянути предмет вивчення хімії та значення цієї науки для розвитку цивілізації в сучасних умовах; з'ясувати зв'язок хімії з іншими природничими науками; розвивати екологічне мислення та здатність аналізувати отриману інформацію, самостійно робити висновки.

Дистанційно синхронно (Zoom)

Опрацювання матеріалу уроку:

1) переглянути презентацію за посиланням

Що вивчає хімія

2) переглянути відеоролик


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1) прочитати параграф 1, звернути увагу на питання після параграфу;
2) письмово у робочому зошиті виконати №2 ( не переписувати 
завдання , скласти лише відповідність) та №3 ( коротка відповідь)
__________________________________________________________________


Урок №2. 

Короткі відомості з історії хімії. (асинхронно)

Цілі: закріпити знання про значення хімії для людини та її потреб; розглянути їсторію розвитку хімія як ремесла та науки; зробити висновки про необхідність вивчення хімії, аргументувати їх.

І) Переглянути відеоурок за посиланням


ІІ) Прочитати параграф 2 у підручнику (вгорі онлайн підручник)

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Виконати перевірочну роботу на платформі Мій Клас, яку ви отримаєте о 10.55 за розкладом уроку. На виконання роботи відводиться 45 хвилин. Термін виконання до четверга, 8 вересня, до 16.00. Усі необхідні рекомендації для виконання роботи  вказані у роботі. Не лінуйтеся опрацювати теоретичні питання цієї роботи. Робота не важка.
_____________________________________________________________

12.09.2022

Урок №3

Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням та лабораторним посудом.  (синхронно)

Цілі: ознайомитися з лабораторним посудом та лабораторним обладнанням, знати сферу їх застосування; вивчити правила техніки безпеки під час виконання хімічних дослідів; знати будову полум'я та засвоїти правила роботи з нагрівальними приладами.

І) Переглянути відеоурок за посиланням



ІІ) Ознайомитися з будовою полум'я


ІІІ) Лабораторний дослід №2. Маркування небезпечних речовин


Дати відповіді на птання:

1) Які прилади використовують для вимірювання об'єму рідин?
2) Опишіть будову великого хімічного штативу?
3) Що необхідно знати, щоб провести нагрівання речовини та загасити полум'я?

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1) Прочитати параграфи 3, 4. 
2) Письмово виконати №12 та №16.
__________________________________________________________________

Урок №4

Практична робота №1.

Прийоми поводження з лабораторним посудом та нагрівальними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. (асинхронно)

Цілі: закріпити знання про роботу  з лабораторним посудом та лабораторним обладнанням, сферу їх застосуванн; повторити правила техніки безпеки під час виконання хімічних дослідів; знати будову полум'я та закріпити правила роботи з нагрівальними приладами та лабораторним штативом

І) Переглянути відеоурок 


ІІ) За матеріалами відеоуроку виконати перевірочну роботу на платформі Мій Клас. Використовувати конспект уроку за 12 вересня (Zoom)

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1) Опрацювати параграф 5. 

2) Виконати перевірочну роботу №2 на платформі Мій Клас

========================================================================

Урок №5

Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням та лабораторним посудом.  (синхронно)

Цілі: повторити знання про методи дослідження з курсу природознавства; ознайомитися з поняттями "тіло", "матеріал", "речовина" та уміти їх розрізняти; вивчити особливості будови речовин - кристалічних та аморфних, молекулярних, атомних, йонних.

І) Аналіз виконання практичної роботи. Дуже багато помилок щодо знань будови полум'я , правил нагрівання та гасіння.

а) полум'я має найнижчу температуру у нижній частині, найбільшу - у верхній, де згорає паливо;

б) нагрівати пробірку з рідиною необхідно поступово прогріти всю пробірку, отвір якої відводимо у безпечне місце ( не до себе чи іншого учня), а потім нагріваємо у верхній частині полум'я;

в) загасити спиртівку можна , закривши її кришкою збоку і не відкривати протягом 15 хвилин.

ІІ) Вивчення нової теми 

Переглянути відеоурок


ІІІ) Скласти короткий конспект 
Тіло - це предмет, що має форму, масу , об'єм
Речовина - це те, з чого складаються тіла
Матеріал - це речовина або суміш речовин , з яких виготовлено тіло
Тіло -- матеріал -- речовини:
а) підкова -- сталь -- залізо
б) склянка - скло - скло
в) ручка - пластмаса - полістирол, барвник

ІV) Переглянути презентацію, виписати визначення " молекула", "атом"


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ6
1) Прочитати параграф 6
2) письмово виконати №29 та № 31

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Урок 16. Хімічні формули

Цілі уроку:

  • закріпити знання про хімічні формули простих та складних сполук;
  • навчитися читати та коментувати хімічні формули;
  • відпрацювати уміння визначати сумарну кількість атомів у молекулі за індексами та коефіцієнтами.

1)  Прочитати §13, (2015 р) або §15 (2020р), зверніть увагу на читання хімічної формули - використовуйте таблицю     Таблиця хімічних елементів, які треба здати на заліку

2) Перегляньте відеоурок 





3) Запамятайте:

  • Індекс показує     число атомів даного елемента в молекулі (пишеться після відповідного елемента внизу малим шрифтом)
  • Коефіцієнт показує число молекул або вільних атомів ( пишеться пред формулою речовини крупним шрифтом)
  • Для визначення загальної кількості атомів необхідно коефіцієнт помножити на індекс:  3Н8  , атомів Карбону  6*3=18, атомів Гідрогену  6*8=48

4) Виконайте роботу на платформі Мій Клас до 22 листопада 21.00




========================================================================================

Урок 17. Валентність хімічних елементів, її визначення за ПС та формулою бінарних сполуках

Цілі уроку:

  • повторити поняття "хімічна формула", закріпити розуміння індексу та коефіцієнту;
  • вивчити поняття"валентність", знати елементи з постійною валентністю;
  • навчитися за формулою бінарної сполуки визначати валентність елементів, що її змінюють.

1)  Прочитайте §14 ст.84-87 (2015 р) або §16 ст.93-96(2020р).

Валентність - це число хімічних звязків . які утворює даний атом

2) Запам'ятайте, постійну валентність мають атоми

І - перша група А в таблиці Менделєєва ( Літій, Натрій, Калій),  Флуор

ІІ - друга група А в таблиці Менделєєва ( Берилій, Магній, Кальцій, Барій), Цинк, Оксиген

ІІІ - Вор та Алюміній

3) Перегляньте відео Стала валентність

4) Закріпіть уміння визначати валентність елементів у бінарній сполуці Визначення змінної валентності

5) Письмово виконати №98,№99 , (2015 р)

                                      або     №108, №109 (2020р),

==========================================================================

Урок 18. Валентність хімічних елементів. Складання формул за валентністю

Цілі уроку:
- поглибити знання про валентність;
- закріпити уміння визначати валентність атомів у бінарних сполуках;
- навчитися складати формули бінарних сполук за валентностями атомів.

1) Прочитати параграф 16 (2020 р.) або параграф 14 (2015 р)
2) Переглянути відеоурок 

3) Запамятайте алгоритм складання формули за валентностями двох атомів
- запишіть валентність кожного атома
- знайдіть найменше спільне кратне для цих валентностей;
- поділіть найменше спільне кратне на валентність кожного атома;
- результат запишіть внизу біля хімічного символа як індекс.
4) Виконайте письмово 
2020 р - №110 та №111 або
2015 р - №100 та №101

=======================================================================

Урок 19. Підсумкова тематична (контрольна) робота № 1 за темою «Початкові хімічні поняття»


Цілі уроку: перевірити рівень засвоєння знань з теми "Початкові хімічні поняття"

Для успішного виконання контрольної роботи необхідно повторити питання:

1) Положення елементу в періодичній системі (порядковий номер, період, група)

2) Розташування в періодичній системі металічних та неметалічних елементів.

3) Чим відрізняються прості сполуки від складних.

4) Чим відрізняються хімічні елементи від їх простих сполук.

5) Як визначити число атомів у сполуці за її хімічною формулою.

6) Як правильно записується певне число атомів чи молекул.

7) Визначення валентності атомів у бінарній сполуці.

Виконати контрольну роботу на платформі Мій Клас до 7 грудня 21.00. 

Робота є обовязковою для всіх учнів, в тому числі і для тих , хто навчається закордоном.


=====================================================================================


Цілі уроку:

  • повторити поняття "відносна атомна маса" та закріпити уміння її визначати за періодичною системою хімічних елементів;
  • ознайомитися з новим поняттям "відносна молекулярна маса";
  • навчитися визначати відносну молекулярну масу простих та складних сполук.

1)  Опрацюйте  §15 (2015 р) або §17  (2020р).

2) Перегляньте відеоурок з теми Відносна молекулярна маса


3) Памятайте, що абсолютна маса молекули і відносна молекулярна маса мають різне значення. Відносна молекулярна маса - безрозмірна величина, яка показує у скільки разів маса даної молекули більша за  атомну одиницю маси (а.о.м.)

а.о.м.= 1/12 m(C)

4) Виконайте письмово №109, №113 (2015 р)

                                    або №119, №123 (2020р).





Немає коментарів:

Дописати коментар