Хімія 10 клас

Підручник ХІМІЯ 10 клас

Критерії оцінювання навчальних досягнень з хімії

================================

Дата:        23/04 (10-А)                     26/04 (10-Б)

Тема: Узагальнення знань з тем 4,5

Цілі уроку:

- повторити та систематизувати  матеріал тем4, 5;
- закріпити знання про високомолекулярні речовини.

1) Повторити  §30- 37.

2) Виконати тестову роботу на платформі Мій клас 

10-А до 3 травня 21.00

10-Б до 6 травня 21.00

================================

Дата:        23/04 (10-А)                     26/04 (10-Б)

Тема: Роль органічної хімії у вирішенні сировинної , енергетичної . продовольчої проблем, створенні нових матеріалів.

Цілі уроку:

- зрозуміти роль органічної хімії в галузі переробки сировини;
- дізнатися про біотехнології;
- оцінити значення органічної хімії в розв’язанні енергетичної та продовольчої проблем, охороні
здоров’я людини, створенні нових матеріалів.

1) Прочитайте  §37.

2) Перегляньте  відеоурок

Роль органічної хімії

3) Ознайомтеся із напрямками біотехнологій

Біотехнології

4) Поміркуйте над питаннями :

- Назвіть якомога більше видів природної сировини, з якої добувають органічні речовини.
-  Які вимоги, на вашу думку, мають висуватися до матеріалів наоснові органічних речовин, що застосовуються:
а) у космічній техніці;
б) на морських суднах?
-  Уявімо ситуацію, коли запаси нафти на Землі майже вичерпалися. Якими можуть бути дії розвинутих країн із наближенням такої кризи?
-  Який рецепт приготування тіста для пирога, млинців, інших борошняних виробів можна вважати біотехнологією?
- Як, використовуючи хімічні реакції, можна видалити домішку
фенолу з газових викидів хімічного підприємства, які складаються з азоту, кисню і водяної пари?

================================

Дата:        22/04 (10-А,  10-Б)

Тема: Зв’язки між класами органічних речовин. Загальні поняття про біологічно активні речовини( вітаміни, ферменти)

Цілі уроку:

- закріпити знання  про взаємоперетворення органічних речовин;

- дізнатися про біологічно активні речовини;

- з’ясувати значення вітамінів та ферментів для живих організмів.

1) Прочитайте  §35, §36

2) Перегляньте  відеоурок

Біологічно активні речовини

3) Усно дайте відповіді на питання:

- Які групи органічних речовин називають біологічно активними?

- Яке значення мають вітаміни для людини?

-  Назвіть кілька водорозчинних і жиророзчинних вітамінів.

-  Яку функцію виконують ферменти в організмі?


================================

Дата:        16/04 (10-А)                     19/04 (10-Б)

Тема: Синтетичні волокна

Цілі уроку:

- повторити типи волокон;
- ознайомитись із технологією виробництва синтетичних волокон;
- вивчити властивості капрону та лавсану.

1) Прочитайте  §34.

2) Перегляньте  відеоурок

Синтетичні волокна

3) Дайте відповіді на питання:

- які типи волокон ви знаєте за походженням?

- чим відрізняються штучні волокна від синтетичних?

- які переваги та недоліки хімічних волокон у порівнянні з природними?

- як добувають капрон та лавсан?

4) Письмово виконайте №250, вивчіть  §34.

================================

Дата:        09/04 (10-А)                     12/04 (10-Б)

Тема: Каучуки та гума. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини та довкілля.

Цілі уроку:

- скласти уявлення про каучуки і гуму;
- ознайомитись із технологією виробництва гуми з каучуків;
- вивчити властивості каучуків і гуми;
- дізнатися про способи утилізації відходів гуми


1) Прочитайте  §32.

2) Перегляньте  відеоурок

Каучуки. Гума.

3) Зверніть увагу на особливості будови та властивості:

- природного каучука;

- синтетичного каучука ( бутадієнового та ізопренового)

- гуми, ебоніту.

4) Складіть схему реакції полімеризації з утворенням хлоропренового каучуку за прикладом у підручнику ізопренового каучуку.

5) Виконайте тести на платформі На Урок до 14 квітня 21.00

Для 10-А  Тестова робота

Для 10-Б Тестова робота


================================

Дата:        08/04 (10-А,  10-Б)

Тема: Пластмаси

Цілі уроку:

- скласти уявлення про пластмаси;
- дізнатися про найважливіші полімери, з яких виробляють пластмаси;
- з’ясувати переваги й недоліки пластмас як матеріалів.

1) Прочитайте  §32.

2) Перегляньте  відеоурок

Полімери. Пластмаси.

3) Повторіть основні поняття в темі " Полімери" ( мономер, полімер, структурна ланка, ступінь полімеризації, поліконденсація, полімеризація, термопластичні та термореактивні полімери)

4) Визначте,  чи відрізняється поняття полімер та пластмаса?

5) Домашнє завдання. Вивчити §32. Запропонуйте вторинне використання пластикових пляшок для побутових потреб.

================================

Дата:        26/03 (10-А)                     29/03 (10-Б)

Тема: Добування СВС. Реакції полімеризації та поліконденсації

Цілі уроку:

- вивчити способи добування СВС реакціями полімеризації та поліконденсації;

- повторити способи добування поліетилену, крохмалю, целюлози;

1) Прочитайте  §31.

2) Перегляньте  відеоурок

Синтетичні високомолекулярні сполуки

3) Які особливості складу і будови молекули мономера зумовлюють його участь у реакції:

а) полімеризації;
б) поліконденсації?


4) За матеріалами §30 та §31 виконайте перевірочну роботу на платформі Мій клас
10-А до 29 березня 21.00
10-Б до 31 березня 21.00

================================

Дата:        19/03 (10-А)                     24/03 (10-Б)

Тема: Синтетичні високомолекулярні сполуки. Полімери

Цілі уроку:

- навчитися характеризувати синтетичні високомолекулярні сполуки;

- дізнатися про класифікацію цих сполук;

- вивчити властивості синтетичних високомолекулярних сполук

1) Прочитайте  §30.

2) Перегляньте  відеоурок

Синтетичні високомолекулярні сполуки


3) За вищеозначеними матеріалами повторіть поняття:

- полімер, мономер, структурна ланка , ступінь полімеризації;

- реакції полімеризації та поліконденсації, їхні особливості .

4) Зверніть увагу на класифікації полімерів за :

- будовою ( лінійні, розгалуджені, сітчасті);

- за фізичними властивостями ( термопластичні та термореактивні)

5) Пригадайте , які природні та синтетичні полімери ми вже вивчали у 9 та 10 класах.

6) Домашнє завдання.

Опрацюйте §30, письмово виконати №225, №226


=======================================

Дата:        18/03 (10-А, 10-Б)

Тема:  Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків.

Цілі уроку:

- повторити реакцію поліконденсації амінокислот ;

- пригадати склад і функції білків в організмах;
- розширити свої знання про властивості білків.

1) Прочитайте  §29.

2) Перегляньте  відеоурок

Білки

3) Дайте відповіді на питання

- Назвіть структури білків та їх особливості.

- Чому білки виконують багато функцій в живих організмах? Назвіть ці функції.

- Що таке денатурація білків?

- Як відбувається гідроліз білків в живих організмах?

- Що доводять біуретова та ксантопротеїнова реакції з білками?

4) Домашнє завдання.

Опрацюйте  §29, виконайте усно питання№216-221


=======================================

Дата:        12/03 (10-А)                     15/03 (10-Б)

Тема: Амінокислоти: склад, будова, характеристичні групи, властивості. Пептидна група, пептиди.

Цілі уроку:

- вивчити будову, характеристичні групу та фізичні  властивості амінокислот ;

- ознайомитися з хімічними властивостями та добуванням найпростіших амінокислот;

вивчити реакцію поліконденсації амінокислот, утворення пептидів, пептидну групу;

1) Прочитайте  §28, зверніть увагу на характеристичні групи амінокислотта їх вплив на загальні властивості амінокислот

2) Перегляньте  відеоурок

Амінокислоти

3) Запам'ятайте:

- Амінокислоти - амфотерні органічні сполуки, що містять аміногрупу -NH2 (основні властивості) та карбоксильну групу  -СООН.

- Тому амінокислоти можуть у необмеженій кількості реагувати між собою - реакція поліконденсації - утворення полімеру з виділенням води.

- В наслідок реакції поліконденсації утворюється пептидна група -NH- CO-

4) Перегляньте відео якісної реакції на наявність у речовині пептидного зв'язку

Біуретова реакція

5) Виконайте перевірочну рботу на платформі Мій Клас

до 17 березня 21.00

=======================================

Дата:        05/03 (10-А)                     08/03 (10-Б)

Тема: Аміни. Склад, будова, номенклатура. Анілін.

Цілі уроку:

- вивчити будову, характеристичну групу та фізичні  властивості амінів, їх номенклатуру;

- ознайомитися з хімічними властивостями та добуванням найпростіших амінів;

вивчити будову, фізичні та хімічні властивості аніліну, його добування та застосування;

1) Прочитайте  §26, зверніть увагу на характеристичну групу амінів та її вплив на загальні властивості амінів (реакції з водою та неорганічними кислотами)

2) Перегляньте короткий відеоурок

Аміни

3) Прочитайте  §27, майте на увазі,  що анілін (феніламін) має частково властивості як амінів, так і бензену. Подумайте , чому?

4) Перегляньте відеоурок Анілін

5) Для закріплення опрацьованого матеріалу виконайте тести

 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7962712

6) Домашня робота 

Прочитайте  §26 - 27, письмово виконати №194, №204

=======================================

Дата:        04/03 (10-А,  10-Б)

Тема: Контрольна робота №2 з теми « Оксигеновмісні органічні сполуки»

Цілі уроку:

- перевірити рівень засвоєння знань про будову, фізичні та хімічнівластивості, способи добування оксигеновмісних органічних речовин ; уміння розв'язувати розрахункові задачі на вміст домішок у речовині.

Виконати роботу на платформі Мій клас до 7березня 21.00.

Усі необхідні рекомендації у роботі .

Контрольна робота 10-А

Контрольна робота 10-Б

=======================================

Дата:        27/02 (10-А)      01/03 10-Б)

Тема: Узагальнення знань з теми « Оксигеновмісні органічні сполуки»

Цілі уроку:

- повторити особливості будови, фізичних та хімічних властивостей оксигеновмісних органічних речовин;

- закріпити уміння складати рівняння реакцій за участі спиртів, фенолу, альдегідів, карбонових кислот,естерів, жирів та вуглеводів.

- узагальнити знання про взаємозв'язки між класами органічних сполук.

1) Повторіть: 

- загальні формули, характеристичні групи та особливості будови спиртів, альдегідів, карбонових кислот, естерів та вуглеводів.

- хімічні властивості означених вище речовин;

- які з цих речовин здатні до реакцій часткового окиснення;

- які з означених вище речовин піддаються гідролізу;

- якісні реакції на етанол, гліцерол, фенол, карбонові кислоти, альдегіди, глюкозу та крохмаль.

2) Виконайте тести на платформі На Урок 

ТЕСТИ

3) Зверніть увагу на свої помилки та опрацюйте ще раз питання,  що викликали труднощі.

4) Домашнє завдання

Виконайте тест на платформі На Урок до 3 березня 21.00

10А Домашня робота. Тести.

10Б Домашня робота .Тести


=======================================

Дата:        13/02 (10-А)      14/02 10-Б)

Тема: Дисахариди та полісахариди: молекулярні формули, гідроліз. 

Цілі уроку:

- повторити з курсу хімії за 9 клас склад сахарози, крохмалю та целюлози, їх утворення у природі;

- вивчити  здатність дисахаридів та полісахаридів до гідролізу, якісну реакцію на крохмаль

- ознайомитися із застосуванням сахарози, крохмалю та целюлози.

1) Опрацюйте  §24 та §25

2) Перегляньте відеоурок

Дисахариди та полісахариди

3) Зверніть увагу на:

- особливості гідролізу сахарози, крохмалю та целюлоза;

- застосування цих речовин та їх значення для живих організмів.

4) Перегляньте відео визначення наявності крохмалю в продуктах харчування

Якісна реакція на крохмаль

5) Домашня робота:

Опрацюйте теоретичні питання та виконайте тести на платформі Мій Клас до 16 лютого 21.00


=======================================

Дата:        06/02 (10-А)      09/02 10-Б)

Тема: Вуглеводи. Класифікація, поширення в природі. Глюкоза: будова та властивості. 

Цілі уроку:

- повторити з курсу хімії за 9 клас склад та класифікацію вуглеводів, їх утворення у природі;

- вивчити  властивості глюкози , як альдегідоспирту;

- вивчити біологічну роль глюкози для живих організмів.

1) Опрацюйте  §23.

2) Перегляньте відеоурок.

класифікація вуглеводів. Глюкоза

3)  Зверніть увагу  Л/д №2. Окиснення глюкози.

Глюкоза має дві функціональні групи - гідроксидні , як у багатоатомних спиртів, та альдегідну. Тому виявляє якісні реакції на багатоатомні спирти ( розчинення блакитного осаду купрум (ІІ) гідроксиду і на альдегіди ( 1) утворення бурого осаду з купрум (ІІ) гідроксидом при нагрівання ; 2) реакція "срібного дзеркала" )

4) Домашнє завдання: опрацюйте §23 , виконайте письмово №171 та №174

=======================================

Дата:        05/02 (10-А, 10-Б)

Тема: Жири, їхня класифікація та хімічні властивості.

Цілі уроку:

- повторити з курсу хімії за 9 клас склад та класифікацію жирів за походженням та будовою;

- вивчити  властивості та добування жирів , їхнє застосування;

- вивчити біологічну роль жирів для живих організмів.

1) Опрацюйте  §22.

2) Перегляньте відеоурок, пригадайте реакцію естерифікації , умови її перебігу.

Жири

3) Особливу увагу зверніть на хімічні властивості жирів:

а) гідроліз;

б) лужний гідроліз - омилення;

в) гідрування неначичених жирів

4) Виконайте роботу на платформі Мій Клас, перед виконанням тестової частини  опрацюйте теоретичні питання №1-3 цієї роботи. 

Роботу виконати 10-А до 6 лютого 21.00

                             10-Б до 8 лютого 21.00

=======================================

Дата:        30/01 (10-А)                     02/02 (10-Б)

Тема: Естери. Загальна та структурна формули. Номенклатура , фізичні властивості , гідроліз. 

Цілі уроку:

- навчитися розпізнавати естери серед інших сполук, складати формули естерів і називати ці речовини;

- дізнатися про властивості й добування естерів та їх застосування

1) Опрацюйте  §21.

2) Перегляньте відеоурок, пригадайте реакцію естерифікації , умови її перебігу, принцип номенклатури естерів


3) Напишіть рівняння реакції :
а) гідролізу етилового естеру пропанової кислоти;
б) лужного гідролізу метилбутилоату.

4) Дайте відповідь на питання : де застосовуються естери?

5) Домашнє завдання
Виконайте тестову роботу, результат прикріпіть у електронний щоденник

1. ( 1 бал ) 
Естери - це органічні сполуки, які утворені під час реакцій:

а) карбонової кислоти і лугу

б) карбонової кислоти і солі

в) карбонової кислоти і спирту

2. ( 1 бал)

Алгоритм складання назв естерів:

а) алкан + аль          б) алкін + алкан + оат            в) алкан + алкін + оат

3.( 1 бал) 

Характерною властивістю естерів є наявність реакції

а) естерифікації        б) гідролізу           в) нейтралізації          г) взаємодії з солями

4.( 1 бал)

Гідроліз - це

а) реакція обміну з водою

б) утворення естерів під час кип'ятіння карбонових кислот

в) взаємодія з воднем

5. ( 1 бал) 

Назвіть типи гідролізу, які характерні для естерів

а) кислотний та лужний       б) кислотний та водний        в) лужний та водний

6. ( 1 бал)

Омилення естерів - це реакція

а) кислотного гідролізу       б) водного гідролізу         в) лужного гідролізу

7. ( 2 бал) 

В результаті реакції між етановою кислотою та бутанолом утворюється:

а) етилбутаноат ;        б) гексаноат        в)   бутилетаноат    г)  бутилетанол

8.( 2 бала) 

Виберіть фізичні властивості характерні естерам:

а) газоподібні        в) тверді, рідкі        г) мають специфічні фруктові запахи      д) леткі

9. ( 2 бала) 

Яка з груп є характеристичною для естерів:

а) - СО -

б) - СООН

в) - СОН

г) -СО-О-

=======================================

Дата:        23/01 (10-А)                     26/01 (10-Б)

Тема: Обчислення за хімічними рівняннями за реагентом, що містить домішки. 

Цілі уроку:

- повторити хімічні властивості спиртів. альдегідів, фенолу та  карбонових кислот;

- відпрацювати алгоритм розв'язувння задач за реагентом, який містить домішки;


1) Опрацюйте  §20, зверніть увагу на алгоритм розв'язування задач у параграфі 

2) Перегляньте відеоурок, згадайте хімічні властивості неорганічних спиртів, альдегідів, фенолу та кислот, оскільки задачі розв'язуються за рівнянням реакції.

3) Пам'ятайте, що у рівнянні реакції при обчисленнях можна використовувати лише кількості речовин чистих, без домішок

4) Домашнє завдання: виконати №147, опрацювати параграф 23


===============================================

Дата:        22/01 (10-А)                     22/01 (10-Б)

Тема: Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Естерифікація. 

Цілі уроку:

- відслідкувати взаємозв'язок між будовою та хімічними властивостями карбонових кислот;

- порівняти хімічні властивості неорганічних та карбонових кислот, ознайомитися з реакцією естерифікації;

- закріпити уміння писатии хімічні рівняння між електролітами у молекулярному та йонними виглядами.

1) Прочитайте  §19, зверніть увагу на характеристичну групу карбонових кислот (карбоксильна -СООН)  і її вплив на хімічні  властивості насичених одноосновних  карбонових кислот:

- електролітична дисоціація;

- заміщення з активними металами;

- обмін з основами, основними та амфотерними оксидами, солями дуже слабких кислот.

2) Розгляньте реакцію естерифікації як утворення естерів при взаємодії зі спиртами та запишіть у робочий зошит визначення і приклади естерифікації.

3) Перегляньте відеоурок, згадайте хімічні властивості неорганічних кислот  та порівняйте їх з карбоновими кислотами 


4) Перегляньте відео    Лабораторний дослід №1

5) Пригадайте , як записуються реакції йонного обміну між кислотами неорганічними та запишіть реакції у йонному вигляді з карбоновими кислотами

2СН3СООН + Mg → (CН3СОО)2Mg + H2↑ 
2СН3СООН + Mg → 2CН3СОО- +Mg+2+ H2↑

2СН3СООН + Na2СО3 → 2CН3СООNa + H2О + СО2↑ 
2СН3СООН + 2Na+ +СО3 -2 → 2CН3СОО- +2Na+ + H2О + СО2↑

6) Домашнє завдання: письмово виконайте №140(б) та №142(б)


===============================================

Дата:        16/01 (10-А)                     19/01 (10-Б)

Тема: Карбонові кислоти. Їх поширення , характеристична група, класифікація, ізомерія, номенклатура, фізичні властивості.

Цілі уроку:

- вивчити будову, характеристичну групу, класифікацію та фізичні властивості карбонових кислот ;

- ознайомитися з особливостями будови та ізомерією карбонових кислот;

- закріпити уміння складати структурні формули за назвою органічної кислоти та давати назву за структурною формулою.

1) Прочитайте  §18, зверніть увагу на характеристичну групу карбонових кислот (карбоксильна -СООН)  і її вплив на загальні властивості карбонових кислот.

2) Перегляньте відеоурок, згадайте за якими ознаками класифікують неорганічні та органічні кислоти 


3)Виконати №129, №130, №131

4) Закріплення пройденого матеріалу. 
Написати рівняння перетворень за схемою:

а) ацетилен -- бензен -- хлорбензен -- фенол ;
б) метан -- ацетилен - етаналь - етанова кислота.

5) Домашнє завдання. Виконати роботу на платформі Мій Клас до 18 січня 21.00 

=====================================================================


Дата:        09/01 (10-А)                     12/01 (10-Б)

Тема: Альдегіди: склад, будова, фізичні і хімічні властивості.

Цілі уроку:

- вивчити будову, характеристичну групу та фізичні властивості альдегідів;

- ознайомитися з хімічними властивостями та добуванням етаналю;

- закріпити уміння складати рівняння реакцій за схемою перетворень

1) Прочитайте  §17, зверніть увагу на характеристичну групу альдегідів і її вплив на загальні властивості альдегідів (окиснення, відновлення)

2) Перегляньте відео якісних реакцій на альдегіди

а) реакція "срібного дзеркала"


б) реакція окиснення з купрум (ІІ) гідроксидом при нагріванні


Зверніть увагу, що в обох випадках відбувається окиснення альдегіду до карбонової кислоти.
Випишіть з підручника  рівняння відповідних реакцій.
3) Письмово виконайте №121 та №126 підручника




==========================================================

Дата:        08/01 (10-А)                     08/01 (10-Б)

Фенол: склад, будова, характеристична група та фізичні  властивості.  Хімічні властивості етаналю та його добування

Цілі уроку:

- повторити будову та властивості ароматичних сполук (бензен);

- вивчити будову, властивості, застосування та фізіологічну дію фенолу;

- навчитися порівнювати властивості фенолу з бензеном та зі спиртами, розуміти причину спільних та відмінних ознак. 

І) Прочитайте  §16.

2) Перегляньте відео лабораторних дослідів з фенолом:

а) з ферум (ІІІ) хлоридом

б) з бромною водою


2) Складіть короткий конспект за планом

1. Молекулярна та структурна формули фенолу.
2.Його фізичні властивості
3. Хімічні властивості (написати рівняння реакцій):
-  дисоціація;
- взаємодія з активними металами;
- взаємодія з лугами;
- реакція з розчином брому (бромною водою)
4. Напишіть ознаки якісних реакцій на фенол.
5. Фізіологічна дія фенолу на живі організми.

3) Виконайте письмово домашнє завдання 
Складіть рівняння реакцій за схемою перетворень та дайте назви речовинам:

С Н4 → С2 Н2 → С6 Н6 → С6 Н5Cl → С6 Н5OH → С6 Н5ONa


КОНСПЕКТ ТА ПИСЬМОВЕ ЗАВДАННЯ ПРИКРІПІТЬ В ЕЛЕКТРОННИЙ ЩОДЕННИК


 ===============================================

Дата:  10А -18/12;   10Б - 18/12

  • Урок 22. Розв'язування розрахункових задач за рівняннями реакцій

Цілі уроку:

  • закріпити навички визначення молекулярної формули органічної речовини за продуктами згорання;
  • поглибити знання про насичені одноатомні спирти;
  • повторити номенклатуру органічних сполук .

1) Згадайте алгоритм визначення молекулярної формули органічної речовини за масами та об'ємами їх продуктів згорання. Перегляньте відеоурок 



2)ПИСЬМОВІ ЗАВДАННЯ

Розв'яжіть задачі на визначення формули спирту (алгоритм у параграфі 7). 

Необхідно врахувати , що різниця між масою спитру та сумою маси Карбону та Гідрогену - це маса Оксигену

m(О) = m(спирту) - ( m(C) +m(H))

№1 . При повному згорянні 6,0 г спирту утворилося 6,72 л вуглекислого
газу (н. у.) і 7,2 г води. Виведіть хімічну формулу сполуки.


№2 .Яка формула спирту, якщо при повному згорянні 9,2 г цієї сполуки
утворилося 0,3 моль вуглекислого газу та 7,2 г води
 

3) Пригадайте способи добування та власивості вуглеводнів і спиртів, напишіть рівняння хімічних реакцій за схемою:

метан -->  ацетилен  -->  етен  -->  етанол  -->  хлоретан  -->  етанол


============================================================

  • Дата:  10А -12/12;   10Б - 15/12
  • Урок 21. Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Добування етанолу.

Цілі уроку:
- ознайомитися з хімічними властивостями насичених одноатомних спиртів;
- поглибити знання про визначальну роль функціональної групи для властивостей органічних речовин;
- вивчити способи добування етанолу.

1) Опрацюйте ст.85-89, зверніть увагу на реакції спиртів:
- заміщення з активними металами;
- внутрішньомолекулярна дегідратація з утворенням алкенів;
- міжмолекулярна дегідратація з утворенням етерів;
- реакція обміну з галогеноводнями;
- повне окиснення (горіння)
- часткове окиснення до альдегідів - якісна реакція на спирти


2) Перегляньте відеоурок для закріплення прочитаного


3) Запам'ятайте два основних способа добування етанолу:
а) гідратація етилену;
б) спиртове бродіння глюкози.

4) Виконайте роботу на платформі Мій Клас до 14 грудня 21.00

==================================================================







Підручник Хімія 10 клас (онлайн) за посиланням

https://pidruchnyk.com.ua/381-hmya-popel-kriklya-10-klas.html


Урок №1. Повторення. Склад, властивості, застосування найважливіших органічних сполук. (синхронн

Цілі: закріпити знання про особливості органічних сполук; повторити склад вуглеаоднів та особливості їхньої будови; навчитися спрогнозувати властивості речовини за її будовою; вміти за складом речовини встановити її будову та навпаки.

І) Повторення особливостей органічних сполук за посиланням - презентація

https://docs.google.com/presentation/d/10JDyGsjJPIWJuqB_XW1tofAgG4D8XnWY/edit?usp=sharing&ouid=110402152637500764788&rtpof=true&sd=true

ІІ) Переглянути відеоурок


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1) опрацювати параграф 1;
2) письмово у робочому зошиті виконати №№ 4, 5, для успішного виконання перегляньте ще раз нашу роботу в Zoom або відеоурок ( див. вище по тексту)

==================================================================

Урок №2. Генетичний звя'зок між класами органічних сполук. (асинхронно)

Цілі: повторити основні класи вуглеводнів; навчитися відслідковувати зв'язки між ними та можливість їхнього взаємоперетворення; закріпити уміння розпізнавати вуглеводні за молекулярними та структурними формулами, описом їхніх хімічних властивостей.

І) Повторення взаємозв'язків між класами органічних сполук. Переглянути відеоурок за посиланням.


ІІ) Виконати перевірочну роботу №1 на платформі Мій Клас:

Макс. кількість балів: 12
Термін проведення: 07.09.2022 9:35 09.09.2022 19:33
Максимальна кількість спроб: 2
Підсумковий результат: зараховується краща спроба
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Повторити нумерологію та номенклатуру органічних сполук

===========================================================================


Урок №3. Теорія будови  органічних сполук О.М Бутлерова. Залежність властивостей органічних речовин від складу та хімічної будови. (синхронно)

Цілі: вивчити основні положення теорії будови органічних сполук; знати поняття ізомерія та ізомери;  закріпити уміння  прогнозувати властивості речовини за її будовою; вміти за складом речовини встановити її будову та навпаки; навчитися складати структурні формули ізомерів.
І) переглянути презентацію за темою 

 ІІ) Опрацювання навичок складання структурних формул ізомерів


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1) опрацювати параграф 2;
2) письмово у робочому написати можливі ізомери гексану та дати їм назву; для успішного виконання перегляньте ще раз нашу роботу в Zoom або відеоурок ( див. вище по тексту)

=======================================================================


Урок №4. 

Ковалентні карбон-карбонові зв'язки у молекулах органічних сполук (простий, подвійний, потрійний). Класифікація органічних сполук. 
(асинхронно)
Цілі: повторити механізм утворення ковалентних зав'язків ,їх види; вивчити поняття гібридизація електронних орбіталей, їх типи та вплив на будову речовин; закріпити уміння класифікувати органічні речовини за їхньою будовою.
І) Переглянути відеоурок.

 
ІІ) За матеріалами уроку в Zoom та запропонованого відеоуроку повторити поняття " ізомери"
1) Щоб визначити , чи є речовини ізомерами, необхідно порахувати кількість атомів Карбону та Гідрогену.
а)СН3 - СН (СН3) - СН2 - СН3   відповідає формула С5 Н12

  СН3 - СН2- С (СН3)2- СНвідповідає молекулярна формула С6Н14
2) отже речовини а і б не є ізомерами, оскільки не мать онакового складк молекули, що випливає з молекулярних формул

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1) опрацювати параграф 3;
2) виконати перевірочну роботу №2 на платформі Мій Клас, уважно опрацюйте теоретичні питання цієї роботи №1, 2; прочитайте мої рекомендації

==========================================================================


Урок №5. 

Розрахункові задачі на визначення молеклярної формули речовини за масовими частками елементів. 
(синхронно)
Цілі: повторити поняття молекулярна та спрощена формула речовини, кількість речовини атомів; навчитися визначати молекулярні формули за загальними формулами сполук та за масовими частками елементів у сполуці.

І) Конспект

Молекулярна формула показує якісний і кількісний склад молекули. Наприклад , бензен С6Н6
Спрощена формула передбачає математичне скорочення індексів в молекулярній формулі, для бензена скорочуємо на 6 - СН

Відносна густина газу показує у скільки разів один газ важчий за інший
DO2(речовини) = М(речовини) / М(O2 )
М(речовини) =DO2(речовини)*М(O)

Індекси показують кількість атомів в речовині (n=m/M). Їх відношення можна записати для речовини з невідомими індексами СхНyОz
x: y : z =  m(C)/M(C)  :  m(H)/M(H)  :  m(O)/M(O)

ІІ) Переглянути та опрацювати презентацію


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1) опрацювати  4;
2) виконати  №21 

=====================================================================


Урок 16. Узагальнення знань про вуглеводні

Цілі уроку:
  • повторити особливості будови, характерні фізичні та хімічні властивості алканів, алкенів, алкінів та аренів;
  • закріпити уміння складати хімічні рівняння в молекулярному та структурному виглядах;
  • поглибити знання про застосування вуглеводнів.
1) Перегляньте відеоурок, повторіть пройдений матеріал



2)Повторіть конспект уроків, зверніть увагу на 
  • номенклатуру вуглеводнів;
  • характерні реакції для насичених, ненасичених, ароматичних вуглеводнів;
  • задачі на визначення формули вуглеводню

3) Повторити §5 - §12



4) Виконайте роботу на платформі Мій Клас до 21 листопада 21.00


=====================================================================

Урок 17. Розв'язування розрахункових задач 

Цілі уроку:

  • повторити алгоритми розв'язування задач визначення молекулярної формули;
  • поглибити уміння записувати рівняння реакці за схемою перетворення;
  • закріпити знання про властивості різних класів вуглеводнів.

1) Згадайте типи задач на визначення формули вуглеводню.

  • за загальною формулою класу вуглеводню;
  • за масовими частками елементів у складі вуглеводню;
  • за продуктами згорання

2) Складіть рівняння реакцій за схемами перетворень, вкажіть тип кожної реакції

а) СН4   ->  С2 Н2  ->   С2Н 4   ->   С2 Н5О Н   ->   СО2

б) СН4   ->  СН3Cl  ->   С2Н6   ->   С2Н2   ->   С2H4О

3) Порівняйте реакції хлорування етану, етену, етину та бензену.

4) Задача для домашнього опрацювання :

 При згоранні 4,6г вуглеводню утворилося 7,84л вуглекислого газу (н.у.) та 3,6г води. Визначте молекулярну формулу цого вуглеводню, якщо його відносна густина за воднем складає 46. 


========================================================================

Урок 19. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Спирти, гідроксильна характеристична група.


Цілі уроку:

  • ознайомитися з поняттям "функціональна група", прикладами функціональних груп;
  • повторити загальну формулу насичених одноатомних спиртів, їх будову;
  • закріпити знання про фізичні властивості спиртів.

1) Прочитайте  §13, перегляньте короткий відеоурок 




2) Зверніть увагу на наявність групи ОН у складі спиртів, виконайте №87.

3) Пам'ятайте, що атомність спиртів визначається числом функціональних груп ОН

4) Опрацюйте матеріал параграфу, як відрізнити первинні, вторинні та третинні спирти ; виконайте №89

5) Згадайте принципи номенклатури насичених спиртів ( розташування групи ОН вказується вкінці назви спирту); виконайте №90

==================================================================

  • Урок 21. Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Добування етанолу.

Цілі уроку:
- ознайомитися з хімічними властивостями насичених одноатомних спиртів;
- поглибити знання про визначальну роль функціональної групи для властивостей органічних речовин;
- вивчити способи добування етанолу.

1) Опрацюйте ст.85-89, зверніть увагу на реакції спиртів:
- заміщення з активними металами;
- внутрішньомолекулярна дегідратація з утворенням алкенів;
- міжмолекулярна дегідратація з утворенням етерів;
- реакція обміну з галогеноводнями;
- повне окиснення (горіння)
- часткове окиснення до альдегідів - якісна реакція на спирти


2) Перегляньте відеоурок для закріплення прочитаного


3) Запам'ятайте два основних способа добування етанолу:
а) гідратація етилену;
б) спиртове бродіння глюкози.

4) Виконайте роботу на платформі Мій Клас до 14 грудня 21.00












Немає коментарів:

Дописати коментар